کد خبر: 488355
|
۱۴۰۰/۰۳/۰۱ ۱۲:۳۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

برنامه جدید اتریوم می‌تواند محیط‌زیست را نجات دهد؟/ فناوری «اثبات سهام» بیت‌کوین را نابود می‌کند؟

تیم اتریوم قرار است یک تغییر اساسی در فناوری زیربنایی ارز رمزنگاری‌شده خود ایجاد کند که باعث کاهش شدید میزان مصرف انرژی می‌شود.

برنامه جدید اتریوم می‌تواند محیط‌زیست را نجات دهد؟/ فناوری «اثبات سهام» بیت‌کوین را نابود می‌کند؟
کد خبر: 488355
|
۱۴۰۰/۰۳/۰۱ ۱۲:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| توییت ایلان ماسک علیه بیت‌کوین و تاثیر مخرب استخراج آن روی محیط‌زیست باعث شد قیمت این ارز دیجیتالی کاهش پیدا کند. مالک شرکت تسلا در توییتی اعلام کرد به دلیل تبعات محیط‌زیستی استخراج بیت‌کوین، شرکت تحت مدیریتش پذیرش این ارز دیجیتالی را در قبال فروش خودرو متوقف کرده است. همین موضع‌گیری ماسک موجب شد توسعه‌دهندگان اتریوم، دومین رمزارز مهم بازار، به فکر تغییر دادن نحوه استخراج این ارز دیجیتالی بیفتند.

ماینر

تیم اتریوم قرار است یک تغییر اساسی در فناوری زیربنایی ارز رمزنگاری‌شده خود ایجاد کند که باعث کاهش شدید میزان مصرف انرژی می‌شود.

اتریوم بر اساس «اثبات کار» ساخته شده است. همان فناوری که در سایر ارزهای دیجیتالی مانند بیت‌کوین نیز کاربرد دارد. استخراج‌کنندگان رمزارزها باید دست به محاسبات پیچیده‌ای بزنند و برای این محاسبات تعداد زیادی رایانه لازم است تا کار کنند و تعداد بالای رایانه‌ها باعث مصرف انرژی زیادی می‌شود. همین هم بیشترین تاثیر منفی را بر محیط‌زیست می‌گذارد.

هرچند استخراج رمزارزها به روش سنتی هزینه زیادی می‌طلبد، اما یک گزینه دیگر نیز برای این فناوری وجود دارد: فناوری «اثبات سهام». این فناوری شاید همان راه نجات رمزارزها باشد. به گفته اکثر توسعه‌دهندگان ارزهای دیجیتالی، این فناوری انرژی بسیار کمتری مصرف می‌کند و می‌تواند نگرانی دوستداران محیط‌زیست را نیز تا حدودی برطرف کند.

اکنون توسعه‌دهندگان اتریوم گفته‌اند از ماه آینده میلادی به سمت فناوری «اثبات سهام» خواهند رفت. در حال حاضر شبکه استخراج اتریوم به اندازه یک کشور متوسط ​انرژی مصرف می‌کند. کاربران برای رسیدن به اتریوم مجبور به صرف انرژی زیادی هستند و هر روز هم بر میزان مصرف آن اضافه می‌شود. نکته نگران‌کننده در استخراج اتریوم و دیگر رمزارزها آنجاست که بیشتر این انرژی مصرفی از طریق سوخت‌های فسیلی تامین می‌شود. سوخت‌هایی که مصرف‌شان تاثیر مخربی بر محیط‌زیست می‌گذارد.

اتریوم

توسعه‌دهندگان اتریوم بر این باورند که استفاده از فناوری جدید «اثبات سهام» می‌تواند تا 99.95 درصد میزان مصرف انرژی را کاهش دهد و این خبری خوب برای دوستداران محیط‌زیست و همچنین استخراج‌کنندگان اتریوم است.

مدیران پرژه اتریوم معتقدند این فناوری جدید می‌تواند میزان مصرف انرژی استخراج این ارز دیجیتالی را که پیش از این به اندازه یک کشور بود، به اندازه مصرف انرژی یک شهر کوچک کاهش دهد. تغییر مقدار انرژی مصرف‌شده از یک کشور به یک شهر کوچک مساوی است با مصرف انرژی 2100 خانه در کشور آمریکا.

گروهی که فناوری «اثبات سهام» را پشتیبانی می‌کنند این تغییر کاربری را یک «ادغام» می‌‌خوانند و می‌گویند: «چندین تیم مهندسی مشغول آماده‌سازی این پروژه بزرگ هستند تا از پیاده‌سازی و اجرای این فناوری در اسرع وقت اطمینان حاصل کنند.»

اتریوم - ارز دیجیتال

کارل بیخویزن محقق بنیاد اتریوم و نویسنده این اعلامیه درباره پروژه جدید این شرکت نوشته: «امیدوارم این پروژه جدید اتریوم بتواند گسترش پیدا کند و دیگر شرکت‌ها هم فناوری اثبات سهام را پیاده‌سازی کنند.»

نگرانی‌های محیط‌زیستی بخشی از مشکلات این روزهای ارزهای دیجیتالی است و با برطرف شدن آن سرمایه‌گذاران می‌توانند امیدوار به بهبود شرایط این بازار باشند. هرچند مقابله دولت‌ها از جمله چین هنوز یکی از ریسک‌های بزرگ این بازار محسوب می‌شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها