کد خبر: 488033
|
۱۴۰۰/۰۲/۳۱ ۱۰:۰۷:۴۸
| |

غلامحسین شافعی،رییس اتاق بازرگانی ایران:

سازمان تامین اجتماعی به صاحبان اصلی خود بازگردد

 رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: دولت پذیرفته است که صاحبان سازمان تامین اجتماعی فعالان بخش خصوصی و کارگران هستند و امیدواریم قبل از پایان این دولت این سازمان به صاحبان اصلی خود بازگردد.

سازمان تامین اجتماعی به صاحبان اصلی خود بازگردد
کد خبر: 488033
|
۱۴۰۰/۰۲/۳۱ ۱۰:۰۷:۴۸

اعتمادآنلاین| غلامحسین شافعی در نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی خراسان رضوی در محل استانداری افزود: دولت به هیچ وجه صاحب سازمان تامین اجتماعی نیست و در دولتهای نهم و دهم یک بنیان اشتباهی گذاشته شد و سه جانبه گرایی دولت، بخش خصوصی و قشر کارگری در سازمان تامین اجتماعی از بین رفت.

به گزارش ایرنا، وی ادامه داد: حال پس از یک سال و نیم تلاش اتاق بازرگانی، دولت پذیرفته است که سازمان تامین اجتماعی را به صاحبان اصلی اش بازگرداند و شخص وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جلسات مختلف این موضوع را اذعان کرده است که امیدواریم تا قبل از روی کار آمدن دولت بعدی، این رویه غیرقانونی از بین برود و مساله تامین اجتماعی حل شود.

رییس اتاق ایران به انتخابات پیش رو اشاره و بیان کرد: طبق معمول همیشه واکنش های منفی برای انتخابات چه در داخل و چه در خارج از کشور شکل می گیرد اما فعالان اقتصادی باید با رویکرد منطقی خود تلاش مجدانه ای برای برگزار شدن پرشور انتخابات داشته باشند هرچند فعالان اقتصادی جزء هیچ گروه یا جناح سیاسی در انتخابات نیستند اما وظیفه دارند شور انتخاباتی را به وجود آورند.

شافعی افزود: اگر به دنبال رفع درد مردم ضعیف کشور و دغدغه معیشتی آنان هستیم تنها راه حل ایجاد توسعه اقتصادی و ارتقای سطح رفاه اجتماعی است و اگر آسیبهای اجتماعی افزایش یافته است و مجرمان در زندانها زیاد شده اند ریشه این مشکلات نشات گرفته از مسائل اقتصادی است.

وی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر افزایش جمعیت جوان کشور اضافه کرد: مهمترین اصل در افزایش نرخ ازدواج و رشد جمعیت جوان کشور، ایجاد اشتغال پایدار و ارتقای سطح رفاه جامعه است که به عنوان یک مسوولیت اجتماعی برعهده همه فعالان اقتصادی است.

رییس اتاق ایران با تاکید بر این که فعالان اقتصادی باید شفاف کار کنند و از تراکنش های مالی استقبال نمایند افزود: حجم عظیمی از فرارهای مالیاتی توسط کسانی انجام می گیرد که زیرپله ای و زیرزمینی کار می کنند و بعد بار خود را بر دوش فعالان اقتصادی دارای فعالیت شفاف می اندازند.

شافعی افزود: لازم است فعالان اقتصادی از برنامه های سازمان امور مالیاتی حمایت کامل کنند تا فرار مالیاتی صورت نگیرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها