کد خبر: 485124
|
۱۴۰۰/۰۲/۲۱ ۱۳:۴۶:۵۷
| |

اردکانیان اعلام کرد:

آغاز بهسازی شبکه برق 10 هزار روستا/ تحویل 20 هزار مولد برق خورشیدی به عشایر

وزیر نیرو گفت: حدود 10 هزار روستا مشمول طرح بهسازی شبکه برق خواهند بود که امروز در هفته ششم پویش بهسازی شبکه برق 560 روستا از این تعداد افتتاح خواهد شد.

آغاز بهسازی شبکه برق 10 هزار روستا/ تحویل 20 هزار مولد برق خورشیدی به عشایر
کد خبر: 485124
|
۱۴۰۰/۰۲/۲۱ ۱۳:۴۶:۵۷

اعتمادآنلاین| رضا اردکانیان در ششمین هفته از پویش #هر هفته -الف- ب- ایران با اشاره به توجه ویژه مقام معظم رهبری به بازسازی سیستم فرسوده صنعت برق اظهار داشت: این توجه باعث شد ما نیز زنجیره توجه و حمایت را در دولت و مجلس فراهم کنیم و در فصل بررسی بودجه 1400 مورد ارزیابی قرار گرفت، در دولت نیز منابع مورد نیاز از طریق فروش برق به صنایع بزرگ به قیمتی که توانیر از بخش خصوصی خریداری می‌کند، ایجاد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، وی ادامه داد: بهسازی شبکه برق روستا‌ها سالهاست که مطرح است و مشکلات آن به وزارت نیرو منعکس می‌شود اما با توجه به طرح آمایش بنیاد مسکن و عقب‌نشینی و تعریض‌هایی که انجام شده بود، تیرهای برق همچنان در نقاط قبلی قرار داشتند اما امسال در بودجه ارقامی برای اصلاح این موارد دیده شده است.

وزیر نیرو خاطرنشان کرد: حدود 10 هزار روستا مشمول طرح بهسازی شبکه برق خواهند بود که امروز در هفته ششم پویش بهسازی شبکه برق 560 روستا از این تعداد افتتاح خواهد شد.

اردکانیان به طرح بزرگ دیگر قابل افتتاح در پویش امروز اشاره و تصریح کرد: تامین برق عشایر به عنوان سازگارترین ساکنان کره زمین با طبیعت در دستور کار قرار گرفته است. ما در نظر داریم که بدون آسیب به این سازگاری و با استفاده از دانش روز، برق مورد نیاز عشایر را تامین کنیم و این آغاز کاری بزرگ است.

وی خاطرنشان کرد: در اختیار گذاشتن 20 هزار دستگاه مولد برق خورشیدی به عشایر در دستور کار قرار گرفته که امروز 360 دستگاه اهدا خواهد شد و تا دو ماه آینده 2775 دستگاه دیگر نیز واگذار خواهد شد.

وزیر نیرو یادآور شد: بهسازی شبکه برق روستاها نیز که از 37 روستا آغاز شده تا 10 هزار روستای مشمول طرح ادامه خواهد داشت.

مرکز ملی راهبری شبکه برق ایران (دیسپاچینگ ملی جدید کشور) با اعتباری بالغ بر 1145 میلیارد تومان افتتاح شد.

طرح‌های جهادی بهسازی شبکه برق 10 هزار روستا نیز که قرار است در سال 1400 با اعتبار سه هزار میلیارد تومان به بهره‌برداری برسد، در فاز اول شامل 560 روستا برای 70 هزار مشترک با اعتبار 170 میلیارد تومان افتتاح شد.

همچنین، طرح تحویل 20 هزار دستگاه مولد برق خورشیدی قابل حمل به 20 هزار خانواده عشایر هم که مقرر شده در سال 1400 با اعتبار 200 میلیارد تومان افتتاح شود، در فاز اول سه هزار دستگاه به سه هزار خانواده عشایر با اعتبار 30 میلیارد تومان تحویل داده شد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها