کد خبر: 479921
|
۱۴۰۰/۰۲/۰۵ ۱۵:۰۰:۰۰
| |

شرایط سنی استخدام در بانک‌های دولتی و خصوصی

کار کردن در بانک از جمله مشاغلی است که متقاضیان بسیاری دارد، بسیاری از متقاضیان استخدام در این شغل دولتی مناسب دنبال یافتن اطلاعاتی در زمینه شرایط سنی استخدام بانک، رشته‌های تحصیلی مورد نیاز بانک‌ها، شرط معدل و روش‌های ساخت رزومه کاری و... هستند.

شرایط سنی استخدام در بانک‌های دولتی و خصوصی
کد خبر: 479921
|
۱۴۰۰/۰۲/۰۵ ۱۵:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| کار کردن در بانک از جمله مشاغلی است که متقاضیان بسیاری دارد، بسیاری از متقاضیان استخدام در این شغل دولتی مناسب دنبال یافتن اطلاعاتی در زمینه شرایط سنی استخدام بانک، رشته‌های تحصیلی مورد نیاز بانک‌ها، شرط معدل و روش‌های ساخت رزومه کاری ... هستند، در اختیار داشتن این اطلاعات در صورتی که از منبع موثقی تهیه شده باشند می‌تواند یک امتیاز برای متقاضیان محسوب شود، اما سوال اینجا است که چگونه می توان به این اطلاعات دسترسی پیدا کرد.

آیا شرایط سنی استخدام در بانک هر سال عوض می‌شود؟

این سوالی است که بسیاری از کارجویان می‌پرسند، در مورد این که آیا شرایط اختصاصی استخدام در بانک نظیر شرایط سنی، شرط معدل، مدارک تحصیلی و ... ثابت است یا تغییر می‌کند باید آگهی استخدام بانک‌ها در سال‌های مختلف را مورد بررسی قرار داد، بررسی شواهد نشان می‌دهد که عناوین شغلی، مدارک تحصیلی و شرط معدل معمولا بر اساس نیاز بانک در زمان انتشار آگهی تغییر می‌کند، اما شرایط سنی عموما یکسان است و با توجه به شرایطی از جمله جنسیت، مدرک تحصیلی و ... تغییر ناچیزی خواهد داشت.

شرایط سنی استخدام در بانک‌ها

معمولا شرایط سنی با توجه به مدرک تحصیلی و تبصره‌هایی چون استفاده از امتیاز فرزندان جانبازان، شهدا و ایثارگران، اضافه شدن مدت زمان خدمت سربازی و استخدام بازنشستگان در بانک‌های خصوصی متغیر است.


در حالت عادی شرط سنی برای استخدام داوطلبین با مدرک تحصیلی کارشناسی حداقل 25 و حداکثر 28 سال است، این میزان برای داوطلبین دارای مدرک کارشناسی ارشد حداکثر 30 سال خواهد بود.
شرط سنی استخدام برای خانم‌های دارای مدرک کارشناسی حداکثر 28 سال و کارشناسی ارشد 32 سال است.


در مورد استخدام بازنشستگان در بانک های خصوصی حداکثر سن 55 سال ذکر شده است.

چگونه از شرایط اختصاصی استخدام بانک ها باخبر شویم

برای این که بتوانید شانس خود را برای استخدام در بانک افزایش دهید باید در موعد مقرر و مهلت تعیین شده از سوی بانک آگهی دهنده مدارک خود را برای شرکت در آزمون ارسال کنید. بنابراین اطلاع داشتن از شرایط اختصاصی به شما کمک می کند تا برای آزمون آمادگی بیشتری داشته باشید.

در حال حاضر سایت‌های کاریابی و اخبار استخدامی آخرین شرایط استخدامی بانک‌های کشور در سال جدید را منتشر کرده‌اند که کارجویان می‌توانند با مراجعه به این سایت‌ها شرایط مختلف را بررسی کنند.

در سایت‌های کاریابی علاوه بر انتشار اخبار و آگهی‌های استخدامی بانک‌های خصوصی و دولتی آخرین اخبار استخدامی نهادها و سازمان‌های دولتی، ارتش، سپاه و آگهی استخدام‌های مشاغل خصوصی را به تفکیک استان و شهر در اختیار کاربر قرار می‌دهند. به طور مثال کاربر می‌تواند برای مشاهده آگهی استخدام تهران صرفا آگهی‌های منتشر شده در این شهر را ملاحظه کند.

یکی از مهمترین نکاتی که کاربران باید به آن توجه کنند این است که شرایط استخدامی را از منابع معتبر و موثق بدست آورند، اطلاعاتی که در این منابع درج می‌شود باید به روز باشد بنابراین سعی کنید در انتخاب منبع اطلاعاتی خود دقت بیشتری داشته باشید.

چرا اطلاع از شرایط اختصاصی استخدام بانک مهم است

وقتی کاربر دنبال استخدام شدن در یک نهاد رسمی مانند بانک است، باید بداند که بانک‌ها چه شرایطی برای داوطلبین در نظر گرفته‌اند، مثلا اطلاع داشتن از شرایطی چون رشته‌های تحصیلی میتواند انگیزه‌ای برای علاقمندان به استخدام در حوزه بانکی در انتخاب رشته تحصیلی دانشگاهی باشد.

یا به طور مثال وقتی از شرایط سنی استخدام بانک‌ها مطلع باشد می‌تواند در مورد شرکت در آزمون استخدامی بانک در موعد مقرر تصمیم‌گیری کند.

مطلع بودن از شرایط مختلف به کاربر کمک می‌کند تا برای شرکت در آزمون وقت خود را بیهوده تلف نکند، به طور مثال اگر شخصی علاقمند به استخدام در بانک است وقت خود را با تحصیل در رشته مهندسی عمران تلف نکند و از همان ابتدا در دانشگاه وارد رشته‌هایی شود که با حوزه کاری بانک مرتبط هستند تا شانس استخدام در شغل مورد علاقه برای او فراهم باشد.

ساخت رزومه برای استخدام در مشاغل دولتی

معمولا در استخدام‌های دولتی نظیر بانکها بیش از هر چیز به شرایط اختصاصی داوطلب توجه می‌شود، شرایطی مثل معدل، سن، رشته تحصیلی و ... بنابراین ساخت رزومه در مورد این مشاغل خیلی کاربردی نیست بلکه داوطلب باید خود را برای آزمون، مصاحبه شفاهی و تست های سلامت و ورزش در مشاغل مختلف آماده سازد.

استفاده از روزمه کاری معمولا برای مشاغل خصوصی مورد توجه قرار می‌گیرد و ساخت رزومه مناسب می‌تواند یکی از مهمترین امتیازات در استخدام کاربران محسوب شود. به همین دلیل توصیه می‌شود در صورتی که می‌خواهید در مشاغل خصوصی مشغول به کار شوید حتما یک رزومه کاری مناسب تهیه کنید.

آخرین شرایط استخدام در بانک را در جاب یابی دنبال کنید

سایت جاب یابی یک مجموعه کاربر محور است که با انتشار آگهی‌های استخدامی مشاغل دولتی، نیروهای مسلح، مهماندار هواپیما، مشاغل خصوصی و ... جدیدترین اخبار استخدامی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد، ضمن این که ارائه خدمات گسترده‌تری از جمله ساخت رزومه، ارسال رزومه برای کارفرما، ارسال آگهی‌های استخدامی مرتبط برای کارجو و فراهم کردن بستر ارتباط مستقیم کارجو و کارفرما را برای کاربران در این سایت فراهم کرده است.

برای اطلاع از شرایط سنی بانک‌ها بصورت تفکیک شده روی عنوان روبرو کلیک کنید - شرایط سنی استخدام در بانک

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها