نبود پشتوانه بزرگترین خطر سرمایه‌گذاری در رمزارزهای دیجیتال است

نتایج این گزارش نشان داد؛ 48.6 درصد پاسخ گویان « نظام مند کردن بازار ارز های دیجیتال » را از ضروریات ورود دستگاه های نظارتی بر بازار ارز های دیجیتال می دانند.

نبود پشتوانه بزرگترین خطر سرمایه‌گذاری در رمزارزهای دیجیتال است
کد خبر: 478901
|
۱۴۰۰/۰۲/۰۲ ۱۲:۴۴:۳۱

اعتمادآنلاین| ارزهای دیجیتال ، ارزهایی هستند که به صورت الکترونیکی ذخیره و منتقل می‌شوند. این ارزها مورد استقبال عموم در جهان قرار دارند . در ایران نیز عده ای از افراد برای سرمایه گذاری بعد از بازار بورس به رمز ارزها روی آور شدند . در این راستا اداره کل پژوهش و بررسی های خبری هفته اخیر نظرسنجی آنلاین خود را به موضوع ارزهای دیجیتال اختصاص داد. پرسش های این نظرسنجی در روزهای 28 فروردین تا 1 اردیبهشت ماه جاری بر روی سایت ایرنا قرار گرفت و افزون 2 هزار نفر در این نظرسنجی آنلاین شرکت کردند.

خبرگزاری جمهوری اسلامی در افکار سنجی آنلاین خود از مخاطبانش خواست تا ارزیابی خود را از میزان خطرات سرمایه گذاری در بازار ارز های دیجیتال بیان کنند . 61.3 درصد پاسخ گویان خطرات ناشی از سرمایه گذاری در این بازار را «‌زیاد »، 23.3 درصد«تا حدی» و 15.4 درصد «‌کم »‌ اعلام کردند.

در این افکار سنجی، سه پرسش « مهمترین مشکل ارز های دیجیتال را در چه می دانید ؟ ، مهمترین ضرورت ورود دستگاه های نظارتی بر بازار ارز دیجیتال چیست ؟ خطرات سرمایه گذاری در بازار ارز های دیجیتال تا چه میزان است ؟ » مطرح شد.

نتایج این گزارش نشان داد؛ 48.6 درصد پاسخ گویان « نظام مند کردن بازار ارز های دیجیتال » را از ضروریات ورود دستگاه های نظارتی بر بازار ارز های دیجیتال می دانند. « جلوگیری از پولشویی» با 35.4 درصد و « درآمد زایی برای دولت از طریق مالیات » با 16 درصد از دیگر مواردی است که پاسخ گویان به عنوان مهمترین ضرورت ، ورود دستگاه های نظارتی بر بازار ارز های دیجیتال انتخاب کردند.

در این بررسی 40.1 درصد پاسخ گویان معتقدند « نداشتن پشتوانه و تضمین » مهمترین مشکل ارز های دیجیتال است. « عدم شفافیت »‌ با 21.8 درصد ، « نوسانات شدید» با 19.5 درصد و « عدم اعتماد به بازگشت سرمایه » با 18.6 درصد از دیگر مشکلات ارز های دیجیتال از سوی مخاطبان انتخاب شده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها