رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس:

همکاری جامع ایران و چین سند گویای پیروزی مقاومت ملت ایران برابر تحریم آمریکا است

 محمدرضا پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اینکه زمان فشار حداکثری به جمهوری اسلامی ایران تمام شده است، گفت: توافق 25 ساله ایران و چین سند گویای پیروزی مقاومت ملت ایران در برابر تحریم های آمریکا است.

همکاری جامع ایران و چین سند گویای پیروزی مقاومت ملت ایران برابر تحریم آمریکا است
کد خبر: 474217
|
۱۴۰۰/۰۱/۱۴ ۱۱:۰۶:۵۹

اعتمادآنلاین| محمدرضا پورابراهیمی در گردهمایی مدیران ستادی و استانی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور اظهار داشت: توافق 25 سال ایران و چین سند گویای پیروزی مقاومت مردم در برابر تحریم های آمریکا است و اتفاق مهمی است که باید مدتها قبل از این عملیاتی می‌شد.

به گزارش فارس، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در روزهای اخیر شاهد اتفاقات مثبتی در بخش همکاری های بین المللی از جمله همکاری با کشور چین بودیم گفت: ما از دولت فعلی گلایه داریم، چرا با سوء مدیریت در وزارت امور خارجه و برخوردهای ناصحیح وزیر اسبق اقتصاد با مقامات اقتصادی کشور چین این اقدام مهم و راهبردی کشور مدتها به تاخیر افتاد در حالی که این توافق خیلی زودتر ازاین باید عملیاتی می شد.

پورابراهیمی بیان کرد: امروز پیامی که به دنیا ارسال شده این است، جمهوری اسلامی ایران با کشوری که تقریبا قدرت نخست اقتصاد دنیا است برنامه راهبردی 25 ساله دارد و این صدای تمامی معاندین نظام از جمله افراد سلطنت طلب را درآورده است این درحالی است هنوز که هنوز است وابستگان به رژیم پهلوی و حامیان حکومت های سلطنت طلب و شاهنشاهی باید پاسخ بدهند که در ادوار قبل از پیروزی انقلاب چرا اینها بارها و بارها وطن فروشی کردند که اسنادش مشخص است.

پورابراهیمی با اشاره به نمونه ای از وطن فروشی حکومت های فاسد قبل از انقلاب افزود: جدا شدن آذربایجان و گرجستان در دوران فتحعلی شاه قاجار، جدا شدن افغانستان در دوران محمد شاه قاجار، جداشدن ترکمنستان در دوران ناصرالدین شاه قاجار، واگذاری سرچشمه هیرمند به افغانستان، اروند رود به عراق و آرارات به ترکیه در دوران رضا شاه پهلوی و این اواخر جدا شدن کشور بحرین به عنوان استان چهاردهم ایران به وهابی های آل خلیفه در دوران خفت بار محمدرضا شاه پهلوی نمونه ای از این اسناد وطن فروشی است که نسل امروز آنها به نیابت از اسلاف پیشین خود ادعای نگرانی برای ایران بزرگ می کنند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: عملکرد نظام مقدس جمهوری اسلامی در طول این چهار دهه نشان داده است که حتی در جنگ نابرابر تحمیلی هشت ساله یک وجب از خاک کشور را به اجانب نداده است، این سند افتخار انقلاب، امام، رهبری و شهیدان گرانقدر انقلاب اسلامی است، پس چرا این فضاسازی ها را علیه جمهوری اسلامی انجام می دهند و جالب اینکه بعضی از عناصر داخلی هم با معاندین و سلطنت طلبان هم نوا شده و به ظاهر نگران منافع ملی می باشند مگر چه خبر است؟ چرا نگران هستید؟

وی تصریح کرد: بر اساس اصول 77 و 125 قانون اساسی سندهای راهبردی برای عملیاتی شدن در چهار چوب عهدنامه ها، مقاوله نامه ها، قراردادها و موافقت نامه ها پس از تصویب در مجلس شورای اسلامی قابلیت اجرایی شدن خواهد داشت لذا مجلس این مهم را رصد خواهد کرد که در چارچوب منافع ملی، اسناد ذیل این توافق جامع همکاری عملیاتی شود.

پورابراهیمی تاکید کرد: کلیه اسناد اقتصادی ذیل این توافق جامع همکاری پس از برسی و تصویب در کمیسیون اقتصادی به صحن علنی جهت تصویب نهایی مجلس شورای اسلامی ارائه خواهد شد و لذا معیار ما در تصویب لایحه اسناد دولت حفظ منافع ملی خواهد بود.

پورابراهیمی، منافع ملی را اصلی ترین معیار در اجرائی کردن اسناد همکاری عنوان کرد و تاکید نمود: ما ذره ای از منافع ملی در تصویب اسناد تعهد آور ایران با هر کشوری کوتاه نخواهیم آمد اما ابراز نگرانی بعضی از عناصر داخلی در اجرایی شدن یک برنامه راهبردی با کشورهایی که در منطقه با سیاست های جمهوری اسلامی ایران همراهی می کنند، جای تعجب دارد.

وی ادامه داد: امروز مسیر حرکت پر شتاب برای اقتصاد کشور فراهم شده و قطعا این علامتی از موفقیت های جمهوری اسلامی ایران است که امروز در این نمونه توافق ها، خود را نشان داده است


زمان فشار حداکثری به جمهوری اسلامی ایران تمام شده است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: آنجه مسلم است آمریکا و اروپایی ها میدانند زمان فشار حداکثری به جمهوری اسلامی ایران تمام شده و ایران مقتدر با اتکا به ایمان مردم و رهبری حکیمانه انقلاب علی رغم همه کارشکنی ها مسیر عزت را دنبال خواهد کرد و هدفی که آنها به دنبال فروپاشی نظام ما بودند تاریخ مصرف اش گذشته است.و امروز از جان بولتون ، پمپو و اعضای ارشد دولت قبلی آمریکا که اعلام کرده بودند پایان سال 97 جشن کریسمس را در ایران میگیرند خبری نیست

وی تاکید کرد: امروز جمهوری اسلامی ایران برای حل مشکلات اقتصادی با خودباوری به توانمندیهای داخلی کشور بجای چشم دوختن به رفتار امریکاییها و اروپاییها مسیری جدید ایجاد نموده و ای کاش دولت در طول این سال ها برای حل مشکلات اقتصادی به جای نگاه به مذاکرات در خارج از کشور، نگاه به درون را مد نظر قرار میداد.

پورابراهیمی تاکید کرد: اینکه تمام برنامه و سیاست خارجی را بر مذاکرات بگذاریم، خطای راهبردی است انچه مسلم است در طول سال های اخیر دولت هیچگاه به جریان همراهی با کشورهایی مانند روسیه، هند و چین به عنوان یک اولویت مهم و راهبردی اعتقاد نداشته اما اکنون این اتفاق رقم خورده است و این موضوع مسیر حرکت جدیدی برای اقتصاد کشور فراهم نموده است.

وی تصریح کرد: به فضل الهی چشم انداز اقتصاد ایران را مطلوب می بینیم و از گردنه سختی که آمریکایی ها برای ما فراهم کرده بودند عبور کرده و مطمئن هستیم جمهوری اسلامی ایران با موفقیت از این دوران عبور خواهد کرد اما باید هزینه و زمان را در این مهم به حداقل ممکن برسانیم


رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: امروز اولویت کشور در حل مشکلات اقتصادی و معیشتی است و سازمان فنی و حرفه ای نیز به عنوان سازمانی تخصصی در رسیدن به این آرمان که مطالبه رهبر معظم انقلاب اسلامی و مردم است می تواند نقش مهمی ایفا کند.

وی تاکید کرد: ان شاالله با تشکیل دولتی توانمند، مقتدر و متخصص که با مشارکت حداکثری مردم روی کار خواهد آمد شاهد تغییرات و تصمیمات جدید در حوزه اقتصاد کشور باشیم.

وی تاکید کرد: امروز جمهوری اسلامی ایران با عزت و افتخار مسیر خود را طی می کند البته مشکلاتی وجود دارد و ما اعتقاد داریم اگر نگاهمان به اقتصاد درون کشور باشد قطعا بخش عمده از مشکلات برطرف خواهد شد، و آنچه مسلم است برای فائق آمدن بر رفع تحریم های اقتصادی باید از معبر خنثی سازی تحریم ها عبور کرد که چیزی جز اتکا به منابع سرشار نیروهای انسانی متخصص و منابع سرشار مادی کشور نمی باشد.

پورابراهیمی در پایان اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران با تمام محدودیت ها و موانع ایجاد شده در حوزه اقتصادی در طول سال های اخیر نشان داده علیرغم تلاش های دشمن با مدد الهی و مجاهدت و مقاومت مردم مسیر خود را با اقتدار ادامه خواهد داد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها