کد خبر: 473803
|
۱۴۰۰/۰۱/۱۰ ۰۹:۴۰:۰۰
| |

شروع قرمز رنگ بورس در نیمه دوم نوروز

بورس دوباره با روند نزولی به استقبال سهامداران آمد و شاخص کل در اولین دقایق معاملات امروز تا چهار هزار واحد کاهش پیدا کرد. البته بعد از گذشت چند دقیقه شاخص شرایط بهتری پیدا کرد و تا حدودی روند صعودی به خود گرفت. این موضوع باعث شد بعد از گذشت 30 دقیقه از شروع بازار، کاهش شاخص به حدود سه هزار واحد محدود شود

شروع قرمز رنگ بورس در نیمه دوم نوروز
کد خبر: 473803
|
۱۴۰۰/۰۱/۱۰ ۰۹:۴۰:۰۰

اعتمادآنلاین| بورس دوباره با روند نزولی به استقبال سهامداران آمد و شاخص کل در اولین دقایق معاملات امروز تا چهار هزار واحد کاهش پیدا کرد. البته بعد از گذشت چند دقیقه شاخص شرایط بهتری پیدا کرد و تا حدودی روند صعودی به خود گرفت. این موضوع باعث شد بعد از گذشت 30 دقیقه از شروع بازار، کاهش شاخص به حدود سه هزار واحد محدود شود.

به گزارش فرارو، در لحظه نگارش این متن شاخص کل روی رقم یک میلیون و 304 هزار واحد قرار دارد. فملی، فارس، شپنا، شبندر و شستا به ترتیب بیشترین تاثیر منفی و فولاد و اپال بیشترین تاثیر مثبت را روی شاخص کل گذاشته‌اند. با وجود کاهش 22 صدم درصدی شاخص کل، امروز شاخص هم‌وزن سبزرنگ است و در حد پنج صدم درصد رشد کرده.

رنگ قرمز روی تابلو بورس ماندگار شد


در ساعات ابتدایی معاملات امروز سه‌شنبه 10 فروردین‌ماه از بین 301 نماد معامله شده در بورس، 227 نماد روند نزولی به خود گرفته و تنها 74 نماد با رنگ سبز به تابلو بورس آمده‌اند. همچنین در بازار فرابورس از بین 197 نماد معامله شده در ساعات اولیه، شاهد کاهش قیمت سهام در 136 نماد هستیم و 61 نماد با روند نزولی به استقبال سهامدارانشان آمده‌اند.

حجم صف‌های فروش به اندازه روز کاری گذشته بورس زیاد نیست، اما اینطور که پیداست، اغلب نماد‌ها روند نزولی دارند و نقشه بازار را به رنگ قرمز درآورده‌اند. بیشترین آماد معاملات مربوط به شرکت‌های پالایشگاهی است که در بینشان شپنا دچار صف فروش شده، شتران نزدیک به قیمت روز گذشته معامله می‌شود و شبندر و شبریز بیش از یک درصد ارزش سهام خود را از دست داده‌اند. در بین صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله، پالایش و دارا یکم با نوسان کم ظاهر شده، اما به هر صورت در مدار نزولی حرکت می‌کنند. دیگر صندوق‌های سرمایه‌گذاری سهامی نیز شرایط مشابهی دارند و به رنگ قرمز تیره درآمده‌اند. در گروه خودرو و ساخت قطعات، خساپا 1.6 درصد کاهش قیمت پیدا کرده، خگستر دچار صف فروش شده و خپارس نزدیک به قیمت روز گذشته معامله می‌شود.

در این گروه خرینگ تنها نمادی است که صف خرید دارد. گروه فلزات اساسی شرایط بهتری نسبت به روز کاری قبل دارد. هرچند فملی بیش از یک درصد کاهش قیمت پیدا کرده، اما فایرا، فولاد، فسپا، فخوز، فوکی و چند نماد دیگر با رنگ سبز به نقشه بازار آمده‌اند. محصولات شیمیایی هم شرایط مشابهی را تجربه می‌کنند و با وجود کاهش قیمت زاگرس، بوعلی، پترول، فارس و ...، شاهد افزایش قیمت سهام شگویا، شپترو، کلر، شجم، شپارس، شاروم و جم هستیم. هلدینگ‌ها، بزرگان گروه غذایی، ماشین آلات برقی، استخراج کانه‌های فلزی، هتل و رستوران و کاشی و سرامیک از جمله گروه‌های سبزرنگ هستند و در آن سو نماد‌های بانکی، دارویی، سرمایه‌گذاری‌ها، سیمانی‌ها، رایانه، حمل و نقل، بیمه، نهاد‌های مالی، محصولات کاغذی و مخابرات گروه‌های قرمزرنگ بازار هستند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها