کد خبر: 472473
|
۱۳۹۹/۱۲/۲۷ ۱۵:۱۳:۱۳
| |

سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز

قاچاق مرغ صحت ندارد

سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز کمبود مرغ را مربوط به مشکلات در تولید آن دانست و قاچاق مرغ را رد کرد.

قاچاق مرغ صحت ندارد
کد خبر: 472473
|
۱۳۹۹/۱۲/۲۷ ۱۵:۱۳:۱۳

اعتمادآنلاین| حمیدرضا دهقانی نیا سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه مرغ قاچاق می‌شود؟، گفت: تولید مرغ کم و توزیع آن نیز نامناسب است، ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز تاکنون کشفیاتی در زمینه قاچاق مرغ نداشته است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جاون، گفتنی است؛اخیرا بیک‌زاده مدیرکل دفتر امور بازرگانی وزارت صمت گفته است که صادرات رسمی کالا‌های اساسی که با ارز 4200 تومانی وارد می‌شود، مانند روغن و مرغ ممنوع است اما از هر روشی که استفاده می‌کنیم بخشی از این کالا‌ها از مرز‌ها خارج می‌شوند. تلاش بر این است که میزان قاچاق به حداقل میزان ممکن برسد. به گفته مدیرکل دفتر امور بازرگانی وزارت صمت دلیل قاچاق مرغ و روغن، واردات این کالا‌ها با ارز 4200 تومانی و اختلاف 5 برابری ارز در بازار آزاد و ارز ترجیحی است.

مدیرکل دفتر امور بازرگانی وزارت صمت به میزان قاچاق و مقصد دقیق این کالا‌ها اشاره نکرده است، ولی گفته است که «قیمت داخلی این کالا‌ها حدود یک پنجم قیمت آن‌ها در آن سوی مرز‌ها است و در این شرایط میل قاچاق افزایش پیدا می‌کند» و«تغییر تقاضا از طریق قاچاق» روی عرضه و تقاضای این کالا‌ها و همچنین قیمت آن‌ها تاثیر می‌گذارد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها