کد خبر: 470884
|
۱۳۹۹/۱۲/۲۰ ۱۶:۳۶:۵۱
| |

رسول فرخی میکال؛ نماینده مجلس:

فضای مجازی اکنون همسان فضای حقیقی به عرصه کسب درآمد تبدیل شده و باید مالیات بپردازد

رسول فرخی میکال، نماینده مجلس گفت: باید به صورت قانونی فضا را برای فعالیت کسب‌وکار در همه اقشار فراهم کنیم و خدمات ارائه دهیم تا بتوانند از این عرصه استفاده کنند و به کسب درآمد بپردازند؛ در مقابل آن‌ها هم مالیات خود را به کشور بپردازند.

فضای مجازی اکنون همسان فضای حقیقی به عرصه کسب درآمد تبدیل شده و باید مالیات بپردازد
کد خبر: 470884
|
۱۳۹۹/۱۲/۲۰ ۱۶:۳۶:۵۱

اعتمادآنلاین| رسول فرخی میکال، در خصوص تصویب دریافت مالیات از صفحات پرمخاطب مجازی، گفت: یکی از مسائل و دغدغه‌های مهم کشور در سال‌های اخیر بحث درآمد و تلاش برای افزایش میزان درآمد کشور است.

ما امروز دو نوع فضای کسب و کار داریم، یکی فضایی حقیقی کسب و کار است و دیگری فضای مجازی؛ که در سال‌های شاهد آن هستیم که این فضای مجازی مانند فضای حقیقی تبدیل به یک بازار شده و افراد این امکان را دارند که از آن کسب درآمد داشته باشند. از همین جهت مجلس در بودجه سال آینده مصوب کرد تا از کسانی که بیش از 500 هزار مخاطب دارند، مالیات دریافت شود.

وی در پاسخ به این سوال که «مگر چه امکاناتی به این افراد داده شده که مطالبه مالیات از آن ها داشته باشیم؟»، اظهار داشت: وقتی این افراد در این کشور حضور دارند، از ساختار و تجیزات اینترنت کشور که برای منافع عموم ایجاد شده استفاده می‌کنند، طبیعی است که باید مالیات آن را بپردازند. البته در مقابل مسئولان کشور باید به آن‌ها خدمات مناسب ارائه داده و کیفیت خدمات کنونی را ارائه دهند تا آن‌ها هم بتوانند بهتر به کسب و کار خود پرداخته و حتی آن را گسترش دهند.

این نماینده مجلس در رابطه با اینکه گفته می‌شود با فعال شدن اینترنت ملی شبکه های اجتماعی خارجی که بستر اصلی فعالیت اقتصادی هستند، مسدود خواهند شد، گفت: هر کشوری یک سری ارزش‌ها دارد که برای حفظ این ارزش‌ها باید راه‌های درست را انتخاب کند. اینترنت ملی یکی از راه‌های درست برای کشور است که محدود کننده محسوب نمی‌شود، معنای این پروژه این است که امنیت تبادل اطلاعاتی را ارتقاء دهد.

وی در پایان ابراز داشت: ما باید به صورت قانونی فضا را برای فعالیت کسب‌وکار در همه اقشار فراهم کنیم و خدمات ارائه دهیم تا بتوانند از این عرصه استفاده کنند و به کسب درآمد بپردازند؛ در مقابل آن‌ها هم مالیات خود را به کشور بپردازند.

طبیعتاً یکی از لازمه‌های این موضوع این است که باید پنهای باند بیشتری به آن اختصاص داده شود و دولت هم باید فضا را فراهم کند و نقش تسهیل کنندگی داشته باشد تا بتواند در مقابل آن مالیات بهتر هم دریافت کند.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها