کد خبر: 469696
|
۱۳۹۹/۱۲/۱۴ ۱۵:۰۰:۰۰
| |

شرایط استفاده از اسناد تجاری و جزئیات مرتبط با مشاوره، مطالبه و اجراییه انواع چک و سفته

راه‌­های مختلفی برای مطالبه چک و اجرا گذاشتن سفته وجود دارد که معمولا همه راه قانونی و شکایت را انتخاب می‌کنند. برای حل این مشکل و آشنایی با دعاوی مطالبات اسناد تجاری باید از یک مشاور حقوقی آشنا با مسائل تجاری، مشاوره حقوقی چک و سفته دریافت کنند.

شرایط استفاده از اسناد تجاری و جزئیات مرتبط با مشاوره، مطالبه و اجراییه انواع چک و سفته
کد خبر: 469696
|
۱۳۹۹/۱۲/۱۴ ۱۵:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| تجارت که یک حرفه پول­ساز و پردرد سر است که از راه­های مختلفی انجام می شود، زمانی که اشخاصی قصد معامله کردن با یکدیگر را دارند خصوصا اگر موضوع اموال غیر منقول مانند ملک و املاک باشد مابین آن­ها یک­ سری اسناد که جایگزین پول هستند رد و بدل می شود­، روال کار به این صورت است که خریدار، این اسناد را به فروشنده در قبال مالی که خریداری کرده به مدت زمان معین می دهد و در پایان آن تاریخ دیگر آن سند ارزش نداشته و باید با پول جایگزین شود، این اسناد که معمولا چک و سفته هستند ممکن است در تاریخ معین وصول نشود، راه­های مختلفی برای مطالبه چک و اجرا گذاشتن سفته وجود دارد که معمولا همه راه قانونی و شکایت را انتخاب می کنند. برای حل این مشکل و آشنایی با دعاوی مطالبات اسناد تجاری باید از یک مشاور حقوقی آشنا با مسائل تجاری، مشاوره حقوقی چک و سفته دریافت کنند.

یک مشاورحقوقی در رابطه با چک و سفته چگونه به ما مشاوره می ­دهد؟


اسناد تجاری به آن دسته از اسنادی گفته می­شود که خودشان ارش مالی ندارند ولی نماینده یک مال هستند و کلا هم به سه دسته چک، سفته و برات تقسیم بندی می شوند، دادگاه­ها پر از پرونده­های مختلفی است که در رابطه به شکایت­های مرتبط با مطالبه چک یا مطالبه سفته می باشد، زمانی که یک چک یا سفته در دست داریم و موعد پاس شدن آن است و بعد از تاریخ معین طرف به قولش عمل نمی کند و بدهی خود را پرداخت نمی کند ما مجبور به شکایت می شویم؛ چون مسائل حقوقی بسیار پیچیده است و رسیدگی به پرونده ها هم به دلیل کثرت در دادگاه­ها دیر انجام می­شود و ما نیز به عنوان انسان­های ناآگاه از مسائل حقوقی نیازمند مراجعه به مشاور حقوقی چک و یا یک مشاور حقوقی سفته جهت دریافت مشاوره حقوقی چک و مشاوره حقوقی سفته هستیم تا مارا در چگونگی طرح شکایت و ستاندن طلبان راهنمایی کند، دریافت مشاوره حقوقی اسناد تجاری ما را با مسائل حقوقی و کیفری این اسناد آشنا نموده و راه رسیدن به خواسته­مان را به ما می آموزد.

05

انواع چک و مطالبات آن

مطالبه چک زمانی معنی پیدا می کند که ما یک چک با تاریخ و مبلغ مشخص و همراه با امضا از یک شخص داشته باشیم و به بانک مربوطه برویم و با حساب خالی طرف مقابل مواجه شویم در این صورت برای مطالبه وجه چک مجبور به طرح شکایت در دادگاه هستیم. انواع دفاع در پرونده مطالبه وجه چک عبارت اند از مطالبه چک تضمینی، مطالبه چک سفید امضا، مطالبه چک امانی، مطالبه چک بدون تاریخ، مطالبه چک مفقود شده، مطالبه چک حقوقی، مطالبه چک بدون گواهی پرداخت و مطالبه وجه چک از ظهر نویس. بسته به هر یک از این نوع مطالبات که چک ما در هریک از این دسته ها باشد می توانیم در دادگاه طرح شکایت حقوقی یا کیفری نماییم و خواستار مطالبه وجه چک خود طبق آیین نامه ها و قوانین اسناد تجاری در دادگاه ها باشیم.

آشنایی با انواع اجراییات و مطالبات سفته


سفته نیز یک برگه کاغذ شبیه چک است که معمولا آن را در قبال مالی به شخصی می دهیم و در موعد مقرر میزان مبلغی که برای آن سفته داده ایم باید وصول شود در غیر این صورت شخص فروشنده می تواند از ما بسته به این که سفته جز هرکدام از این دسته های مطالبات مانند مطالبه سفته بدون واخواست، مطالبه سفته ضمانت، مطالبه سفته سفید امضا باشد، طرح شکایت نموده و با اجرا گذاشتن سفته حق خود را بستاند، نحوه اجرا گذاشتن سفته بستگی به نوع و شرایط سفته متفاوت است. شخص دارنده سفته می تواند طرح دعوی مطالبه وجه سفته در دادگاه و یا مطالبه سفته از طریق اجرای ثبت نماید. در صورتی که مبلغ سفته شما تا 20 میلیون باشد برای مطالبه سفته می توانید از طریق شورای حل اختلاف محل اقامت صادر کننده سفته اقدام نمایید و اگر مبلغ سفته بیشتر از 20 میلیون باشد می توانید به مطالبه سفته از طریق دادگاه و اجرای ثبت اقدام کنید. هزینه اجرا گذاشتن سفته بسته به نوع سفته و مبلغ آن تفاوت دارد.

در چه صورتی می توان شکایت چک را به صورت کیفری اقدام کرد؟

06

در صورتی که شرایط زیر برای صدور چکی که در دست دارید حاکم باشد یک شکایت تحت عنوان شکایت صدور چک بلامحل تنظیم کنید و به دادگاه تحویل دهید. شرایط صدور چک بلامحل از این قرار است:

- عدم یا کافی نبودن موجودی حساب صادرکننده چک در روز تاریخ درج شده بر روی چک که زمان وصول چک است


- در صورتی که صادرکننده چک موجودی حساب خود را پس از صدور چک به طور نسبی یا کامل برداشت کند


- درصورتی که هیچ کدام از شرایط بالا حاکم نباشد اما صادرکننده چک بدون دلیل قانونی به بانک دستور دهد که مبلغ مورد درخواست دارنده چک را پرداخت نکند


- در صورت صدور چک نادرست و اشتباه مانند وجود قلم خوردگی یا عدم مطابقت امضا


- در صورتی که فرد از حساب مسدود شده خود چک صادر کند


شکایت کیفری چک دارای شرایطی است که در صورت رعایت آن می توان نسبت به صادر کننده چک، شکایت کیفری چک برگشتی تنظیم نمود، این شرایط به قرار زیر است:

- مراجعه به بانک پس از 6 ماه از تاریخ صدور چک

- در صورت وجود هرکدام از شرایط چک بلامحل، بانک یک گواهی صادر می کند که 6 ماه اعتبار دارد و شما می توانید طرح شکایت کنید


- شکایت حتما باید توسط دارنده چک انجام شود


- شکایت چک مستلزم پرداخت هزینه است و رایگان نمی باشد


هر یک از مطالبات چه مطالبه چک و چه مطالبه سفته دارای دردسرها و پیچ و خم­های قانونی مخصوص به خود است و شرایط هریک از آن ها با توجه به نوع چک و سفته متفاوت است، زمانی که بخواهیم طلب خود را که بابت آن چک و سفته قبول کرده­ایم بستانیم باید یک مشاوره حقوقی اسناد تجاری که شامل مشاوره حقوقی چک و سفته، مشاوره حقوقی چک برگشتی و همچنین چگونگی طرح شکایت کیفری چک را از یک مشاور خوب حقوقی اسناد تجاری که آشنایی کامل با این مسائل دارد دریافت کنیم تا هم راحت تر طرح دعوی کنیم و هم زودتر به حقمان برسیم، در صورتی که امکان مراجعه حضوری به مشاور حقوقی را ندارید یک سری سامانه های حقوقی وجود دارند که مشاوره حقوقی چک تلفنی ارائه می دهند و شما می توانید که با آن ها تماس بگیرید و مشاوره دریافت نمایید و با هزینه کمتر و بی دردسر و همچنین بهینه کردن وقت و انرژی خود بهترین مشاوره حقوقی چک و سفته را دریافت نمایید.

شرایط دریافت مشاوره چک و سفته و اقدام برای مطالبه و اجراییه انواع چک و سفته در سامانه دادیاب


یکی از سامانه های معتبر که در حوزه اسناد تجاری و سایر مسائل حقوقی به صورت تخصصی و حرفه ای شروع به فعالیت کرده است سامانه مشاوره حقوقی و انتخاب وکیل دادیاب می باشد. دادیاب با بیش از 200 وکیل متخصص و مجرب در حوزه های مختلف حقوقی از جمله چک و سفته خدمت گذار کلیه هم وطنان می باشد. در دادیاب شما می توانید با مقایسه رزومه تحصیلی و کاری وکلا و همچنین مشاهده نرخ شفاف حق‌الوکاله و حق‌المشاوره آنها به انتخاب بهینه وکلا و مشاوران خود در هر حوزه حقوقی از جمله حوزه چک و سفته بپردازید. برای اینکه بتوانید اطلاعات بیشتری در حوزه چک و سفته بدست آورید و بدانید که " مهم ترین دعاوی اسناد و ضمانتنامه های تجاری و شرایط مشاوره، مطالبه و اجرای انواع چک و سفته " چیست می توانید به سامانه دادیاب مراجعه کنید و با بهترین مشاوران و وکلای این حوزه آشنا شوید و از خدمات این سامانه بهره مند شوید.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها