کد خبر: 464420
|
۱۳۹۹/۱۱/۲۴ ۰۸:۳۴:۰۰
| |

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس:

نغت| خط لوله دوم دریایی پایانه صادرات نفت جاسک تا پایان بهمن‌ماه تکمیل می‌شود

محمد مشکین فام، مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس با اشاره به تکمیل خط دوم دریایی پایانه جاسک تا پایان بهمن‌ماه، گفت: تاسیسات لازم برای آغاز صادرات نفت و میعانات گازی از پایانه جاسک تا پایان امسال آماده می‌شود و اگر میعانات به این پایانه برسد صادرات را آغاز می‌کنیم.

نغت| خط لوله دوم دریایی پایانه صادرات نفت جاسک تا پایان بهمن‌ماه تکمیل می‌شود
کد خبر: 464420
|
۱۳۹۹/۱۱/۲۴ ۰۸:۳۴:۰۰

اعتمادآنلاین| «محمد مشکین فام» با اشاره به اینکه از ابتدا برنامه‌ریزی‌ها بر آن بود تا زنجیره اول پایانه جاسک تا پایان امسال به انتها برسد، ادامه داد: فعالیت‌هایی که انجام می‌دهیم در همین راستا است و تا آخر اسفندماه اولین زنجیره تمام خواهد شد.

وی افزود: خطوط دریایی در حال احداث است یک خط تکمیل شده و خط دوم را شروع کرده‌ایم و امیدواریم خط دوم نیز تا پایان بهمن ماه تکمیل شود.

به گفته مشکین فام، در پایان بهمن‌ماه گوی شناور نصب شده و سامانه عملیاتی می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه بخشی که مربوط به ما بود، ‌ آماده آغاز صادرات تا پایان امسال است، گفت: اگر میعانات گازی به پایانه جاسک برسد، صادرات انجام خواهد شد.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس، به امضای قرارداد اولیه توسعه میدان فرزاد اشاره کرد و افزود: ‌این قرارداد با پتروپارس بسته شده و مطالعات بر روی میدان در جریان است. فاز اول قرارداد اصلی نیز در مرحله انعقاد است.

وی ادامه داد: جکت (پایه سکو) میدان فرزاد آماده است و امیدواریم امسال بارگیری شود.

وی در خصوص میدان بلال نیز گفت: مطالعات بلال انجام می شود اما تصمیم‌گیری در مورد ادامه فعالیت در این میدان بستگی به گاز موجود د مخزن دارد. از همین رو یک چاه توصیفی، حفاری می‌شود و بر اساس آن تصمیم می‌گیریم که توسعه ادامه پیدا کند.

پیش از این سرپرست طرح پایانه نفتی جاسک با بیان اینکه عملیات احداث نخستین خط لوله دریایی 36 اینچ انتقال نفت خام پایانه صادراتی جاسک تکمیل شد، گفت که عملیات لوله‌گذاری این خط لوله 6 کیلومتری در دو مرحله توسط شناور لوله‌گذار سی‌مستر انجام شد.

طرح توسعه پایانه نفتی جاسک به عنوان آخرین حلقه از زنجیره طرح ملی و راهبردی انتقال نفت خام از گوره به جاسک، شامل 3 مجموعه خطوط لوله 48 اینچ خشکی و سیستم‌های اندازه‌گیری، 6 رشته خط لوله 36 اینچ زیردریایی، 3 مجموعه چندراهه دریایی و 3 مجموعه گوی شناور به همراه تجهیزات جانبی است که باید فاز نخست آن تا پایان سال جاری به بهره‌برداری برسد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها