کد خبر: 457376
|
۱۳۹۹/۱۰/۱۹ ۱۴:۱۲:۰۶
| |

سخنگوی کمیسیون تلفیق:

صیانت از حقوق مردم، هدف حذف ارز4200 تومانی است

رحیم زارع، سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه هدف کمیسیون از حذف ارز4200 تومانی را صیانت از حقوق مردم ذکر کرد و گفت:در حال حاضر ارز4200 تومانی در اختیار عده معدودی قرار میگیرد و آنها هم کالای وارد شده را با قیمت25 هزار تومانی در اختیار مردم قرار می دهند.

صیانت از حقوق مردم، هدف حذف ارز4200 تومانی است
کد خبر: 457376
|
۱۳۹۹/۱۰/۱۹ ۱۴:۱۲:۰۶

اعتمادآنلاین| «رحیم زارع» با بیان اینکه حذف ارز 4200 تومانی از سوی کمیسیون تلفیق با هدف کوتاه کردن دست رانت خواران اجرا شده است، گفت: واقعیت این است که ارز 4200 تومانی فقط در اختیار نزدیک به 200یا 300نفر در کشور قرار می گیرد و توزیع کالاهایی که با این ارز تهیه شده است با قیمت 25 هزار تومانی در اختیار مردم قرار می گیرد که این امر باعث تضییع حقوق مردم می شود.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه اظهار کرد: حتما در بررسی مصارف بودجه سعی می کنیم سود این اقدام در قالب هزینه های رفاهی، یارانه و داورهای بیماران صعب العلاج به دست مردم و مصرف کنندگان اصلی برسد.

زارع گفت: در سه سال گذشته به همه وارد کنندگان ارز 4200تومایی دادیم، اما قیمت کالاهای مصرفی حداقل 200درصد افزایش پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه قیمتی که برای واردات کالا گذاشته شده است ثابت بوده است، هدف کمیسیون را صیانت از حقوق مردم ذکر کرد و گفت: نمی شود کالاها با ارز 4200تومانی وارد کشور شود و با ارز 25هزار تومانی در بازار به مصرف کننده برسد. این تصمیم گیری ما در حوزه نظارت به نفع عملکرد دولت خواهد بود.

استدلال موافقان حذف ارز 4200 تومانی در کمیسیون تلفیق این است که آزادسازی قیمت کالاهای اساسی و اختصاص یارانه نقدی به اقشار کم درآمد می‌تواند پیامدهای مثبتی در بر داشته باشد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها