کد خبر: 453321
|
۱۳۹۹/۰۹/۳۰ ۱۲:۱۹:۵۶
| |

قیمت لاستیک همچنان گران است/ پای لنگ سامانه جامع تجارت در فروش لاستیکِ سواری!

کماکان دغدغه و مانع اصلی مصرف کنندگان لاستیک خودرو عدم دسترسی به سامانه جامع تجارت است.

قیمت لاستیک همچنان گران است/ پای لنگ سامانه جامع تجارت در فروش لاستیکِ سواری!
کد خبر: 453321
|
۱۳۹۹/۰۹/۳۰ ۱۲:۱۹:۵۶

اعتمادآنلاین| بر اساس مصوبه جدید ستاد تنظیم بازار، زنجیره توزیع لاستیک های سواری در سامانه جامع تجارت ثبت می شود. همچنین مقرر شده است که لاستیک‌های سنگین وارداتی با ارز 4200 تومانی با قیمت‌های تعیین شده از طریق سامانه جامع تجارت یا حواله سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان‌ها به فروش برسد.

پس از راه اندازی این سامانه، افرادی که نیاز به لاستیک داشتند با مراجعه به سامانه جامع تجارت اطلاعات شخصی و خودروی خود را وارد و پس از راستی آزمایی متقاضی درخواست خود را در سامانه ارائه کرده و سالی یک جفت لاستیک تحویل بگیرند. اما این موضوع با مشکلاتی مواجه شد و افراد متقاضی به راحتی نمی توانستند کالای مورد نیاز را خریداری کنند.

آنطور که فروشندگان لاستیک می گویند: در حال حاضر کمبودی در بازار لاستیک خودرو‌های سبک و سنگین وجود ندارد، اما همچنان مشکل اصلی مصرف کنندگان عدم دسترسی به سامانه جامع تجارت است که موجب شده تا حجم زیادی از تولیدات کارخانجات در انبار‌ها دپو شود.

متاسفانه مشکلات ثبت نام در سامانه جامع تجارت برای خرید لاستیک، مردم را سردرگم کرده است. چه رانندگان خودروهای سواری چه رانندگان خودروهای سنگین برای خرید لاستیک با مشکلاتی مواجه هستند.

سید محمد میرعابدینی، دبیر انجمن واردکنندگان تایر در خصوص نحوه فروش خودرو در سامانه جامع تجارت به نرخ دولتی، بیان کرد: سال گذشته مقداری ارز دولتی (4 هزار و 200 تومانی) به تجار دادند تا لاستیک به نرخ دولتی وارد کنند, آن‌ها نیز مکلف بودند این کالا را به نرخ دولتی به فروش برسانند.

او بیان کرد: از اردیبهشت امسال فروش و عرضه این دسته از لاستیک‌ها با موانعی مواجه شد که بر این اساس افرادی که کالا را با نرخ دولتی وارد کرده اند، باید مابه تفاوت آن را پرداخت کنند که برخی از تجار معمولی این مابه تفاوت را پرداخت کردند, یعنی این لاستیک را با نرخ دولتی خریداری کردند، اما اکنون باید مابه تفاوت به نرخ نیمایی را پرداخت کنند.

دبیر انجمن واردکنندگان تایر تشریح کرد: این بین لابی بازی‌های زیادی رخ داده که از همین روال گله‌مند هستیم. برخی در این سامانه با نرخ 4 هزار و 200 تومانی و برخی با نرخ نیمایی لاستیک می‌فروشند که همین روال باعث لابی بازی شده است. موافق ادامه فعالیت برخی از شرکت‌ها در این سامانه نیستیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها