کد خبر: 452441
|
۱۳۹۹/۰۹/۲۶ ۱۰:۲۱:۰۲
| |

رئیس اتاق اصناف تهران مطرح کرد:

لزوم عرضه خشکبار و شیرینی صورت بسته‌بندی

رئیس اتاق اصناف تهران گفت: فعالان صنوف خشکبار، آجیل و قنادی‌ها با توجه به نزدیک شدن به شب یلدا و با هدف جلوگیری از ازدحام جمعیت در مغازه‌ها باید اجناس خود را به صورت بسته‌بندی عرضه کنند.

لزوم عرضه خشکبار و شیرینی صورت بسته‌بندی
کد خبر: 452441
|
۱۳۹۹/۰۹/۲۶ ۱۰:۲۱:۰۲

اعتمادآنلاین| قاسم نوده فراهانی روز چهارشنبه با بیان اینکه رعایت دستورالعمل های بهداشتی مقابله با کرونا از سوی اصناف اجباری است، افزود: با نزدیک شدن به شب یلدا و احتمال ازدحام جمعیت در برخی صنوف باید علاوه بر رعایت فاصله گذاری اجتماعی، مواد ضد عفونی در دسترس مردم گذاشته شود و اگر مشتری بدون ماسک وارد مغازه ای شد به وی ماسک داده شود.

وی ادامه داد: طرح بازرسی و نظارت از صنوف به طور مستمر در حال انجام است اما اجرای این طرح به دلیل شب یلدا از روز شنبه تشدید مَی شود.

فراهانی بیان کرد: اخیرا رسته‌های صنفی قنادی، شیرینی فروشی، کافه قنادی در اولویت گروه شغلی یک قرار گرفته است و این رسته‌ها مشروط بر عدم پذیرش حضوری مشتری در محل می‌توانند همچون مراکز تهیه، توزیع و عرضه مواد غذایی آماده و بیرون بر در وضعیت قرمز نیز فعالیت کنند.

فعالیت صنف آجیل و خشکبار در وضعیت قرمز

رئیس اتاق اصناف تهران گفت: همچنین در پی درخواست اتحادیه های صنفی و رایزنی های صورت گرفته توسط اتاق اصناف تهران و ایران با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا، رسته ی صنفی آجیل و خشکبار به بند 7 گروه‌ شغلی یک، (مراکز تولید، نگهداری، توزیع و فروش محصولات غذایی و خدمات وابسته) اضافه شد.

فراهانی افزود: این مصوبه پس از بررسی مجدد بر جداول گروه های شغلی صورت گرفت و فعالیت رسته صنفی مذکور در تهران و تمامی شهرستان ها با وضعیت قرمز، نارنجی و زرد بلامانع است.

وی در پاسخ به این سوال که برخی ها مَی گویندکه صنف آجیل و خشکبار 24 ساعت قبل از شب یلدا باید تعطیل مَی شود آیا این مرضوع صحت دارد یا خیر، گفت: تاکنون ستاد مقابله با کرونا در خصوص تعطیل شدن این صنف چیزی به ما اعلام نکرده است.

فراهانی اضافه کرد: اگر اصناف و مردم دستورالعمل های بهداشتی را رعایت کنند هیچ صنفی تعطیل نمی شود و بازار از رکود خارج مَی شود.

اخطار به اصناف بازار به دلیل شلوغی روزهای اخیر

رئیس اتاق اصناف تهران در خصوص ازدحام جمعیت در روزهای اخیر در بازار بزرگ نیز گفت: برخی از فعالان صنوف که پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت نکرده بودند و در صنف آنها ازدحام جمعیت شکل گرفته شده بود تذکر دریافت کردند و در صورت تکرار مغازه آنها پلمب مَی شود.

فراهانی افزود: به نگهبانان پاساژها نیز گفته شده به افراد فاقد ماسک تذکر بدهند و از ورود آنها به داخل پاساژ خودداری کنند.

وی با بیان اینکه بیشتر صنوف تاکنون همکاری خوبی با ما داشته اند و دستورالعمل های بهداشتی را رعایت کرده اند افزود: در این مدت هیچ مغازه ای پلمب نشد.

فراهانی توزیع داد: هر چند تعداد اندکی از صنوف نیز که نسبت به رعایت دستورالعمل های بهداشتی بی توجه بودند اخطار دریافت کردند و در صورت تکرار مغازه آنها سریعا پلمب می شود.

ویروس کرونا از اسفندماه سال گذشته در ایران شیوع یافت وهمسو با تعطیلی، محدودیت هایی را بدنبال داشت.

اکنون با توجه به مرحله سوم اوج گیری کرونا در کشور و افزایش قدرت انتقال آن به 10 برابر، ستاد ملی مقابله با کرونا دستورالعمل های جدیدی را برای آن از آذرماه جاری اعلام کرده که شامل تعطیلی دو هفته ای در مناطق قرمز و اعمال محدودیت در شهرهای نارنجی و زرد است.

اصناف در این مدت به چهار گروه شغلی تقسیم شد و فعالان اصنافی که نیازهای روزمره شهروندان را تامین می‌کنند در گروه نخست جای گرفته‌اند که اجازه فعالیت در مناطق قرمز را دارند و تغییراتی نیز در دسته‌بندی‌های اصناف انجام شده است.

تعداد مشاغل گروه اول افزایش پیدا کرده که براساس آن، تعمیرات لوازم خانگی، یدکی و واحدهای خدماتی اجازه فعالیت در روزهایی اعمال محدودیت را دارند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها