کد خبر: 446556
|
۱۳۹۹/۰۸/۳۰ ۱۲:۱۹:۱۵
| |

مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی:

کاهش جوجه‌ریزی دلیل افزایش قیمت گوشت مرغ است

مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی با اشاره به کمبود نهادهای دامی گفت: علت بالابودن قیمت گوشت مرغ در بازار، کاهش جوجه‌ریزی در 1.5 ماه گذشته است.

کاهش جوجه‌ریزی دلیل افزایش قیمت گوشت مرغ است
کد خبر: 446556
|
۱۳۹۹/۰۸/۳۰ ۱۲:۱۹:۱۵

اعتمادآنلاین| محمدعلی کمالی افزود: اکنون در اکثر استان‌های کشور با کمبود عرضه مرغ زنده روبرو هستیم که همین امر در افزایش نرخ تاثیر داشته است.

مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی اظهارداشت: امروز قیمت مرغ زنده به طور میانگین بین 18 هزار تا 20 هزار تومان اعلام می‌شود که در برخی استان‌ها بیش از این نیز بوده است.

کمالی تصریح کرد: میزان جوجه ریزی 1.5 ماه گذشته 95 میلیون قطعه بود که به حد نصاب نرسید، در حالی که حداقل باید 110 میلیون قطعه جوجه ریزی انجام می شد.

نهاده همچنان با تاخیر به دست مرغداران می‌رسد

مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی گفت: با توجه به تمهیدات دولت برای توزیع نهاده های دام و طیور، تولیدکنندگان همچنان از وضعیت تامین نهاده ها رضایت ندارند، زیرا با تاخیر به دستشان می رسد.

وی اظهار داشت: یعنی تولیدکننده از روز جوجه ریزی تا کشتار 40 روز زمان دارد تا نهاده مورد نیاز تولید را تامین کند، اگر در ابتدای تولید، حواله نهاده از سامانه بازارگاه صادر شود تا زمانی که بدست تولیدکننده برسد حداقل بین 20 روز تا یک ماه زمان می برد بنابراین مرغداران ناچارند به بازار آزاد مراجعه کنند.

مرغ ها 600 گرم کمتر از وزن معمول کشتار می شوند

کمالی با بیان اینکه توزیع نهاده ها عادلانه نیست، گفت: نهاده با قیمت مصوب به اندازه کافی بدست مرغداران نمی رسد، بنابراین با مشکل کاهش وزن مرغ کشتار روبرو هستیم به طوری که اکنون به طور متوسط هر مرغ 600 گرم کمتر از وزن معمولی از سالن های پرورش به کشتارگاه ها می رود.

مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی ادامه داد: این موضوع تقریبا در همه استان ها مشاهده می شود.

وی تصریح کرد: امیدواریم باتامین به موقع نهاده ها با نرخ مصوب، برای ماه آینده جوجه ریزی مناسبی انجام شود و قیمت ها روند متعادلی را به خود بگیرد.

به گزارش ایرنا، طی روزهای اخیر قیمت هر کیلوگرم گوشت مرغ در عمده فروشی ها نزدیک 26 هزار تومان و در بازار مصرف حدود 28 هزار تومان بوده است.

این درحالیست که طبق مصوبه اخیر ستاد تنظیم بازار قیمت هر کیلوگرم مرغ زنده 14 هزارو 400 تومان و قیمت هر کیلو گوشت مرغ برای مصرف کننده 20 هزار 400 تومان تعیین شد درحالی که نرخ همین محصول در تیرماه امسال برای مرغ زنده 10 هزارو 500 تومان و گوشت مرغ 15 هزارتومان تعیین شده بود.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها