چهارماهه نخست امسال؛

تولید میلگرد و تیرآهن 12 درصد رشد کرد

تولید میلگرد و تیرآهن در چهار ماهه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته هریک دارای رشد 12 درصدی است، درحالی که میزان افزایش تولیدات فولادی در این دوره پنج درصد ثبت شده است.

تولید میلگرد و تیرآهن 12 درصد رشد کرد
کد خبر: 426355
|
۱۳۹۹/۰۵/۲۵ ۱۱:۴۸:۱۰

اعتمادآنلاین| برپایه جداول آماری انجمن تولید کنندگان فولاد ایران، چهار ماهه نخست امسال تولید میلگرد به سه میلیون و 230 هزار تن رسید که نسبت به دو میلیون و 707 هزار تن عملکرد دوره مشابه سال گذشته 12 درصد افزایش نشان می‌دهد.

همچنین تیرآهن تولید شده در دوره این گزارش به رقم 413 هزار تن رسید که نسبت به 369 هزار تن عملکرد چهار ماهه ابتدایی 98 رشد 12 درصدی را ثبت کرد.

علاوه براین تولید نبشی، ناودانی و سایر مقاطع فولادی نیز در دوره چهارماهه امسال بالغ بر 261 هزار تن بود که در مقایسه با 268 هزار تن تولید مدت مشابه پارسال سه درصد افت نشان می‌دهد.

رشد 11 درصدی مقاطع طویل

میزان تولید مقاطع طویل فولادی ( تیرآهن، میلگرد، نبشی، ناودانی و سایر مقاطع ) در چهار ماهه نخست امسال برابر با سه میلیون و 697 هزار تن بود و نسبت به عملکرد دوره مشابه در سال گذشته که سه میلیون و 344 هزار تن بود، رشد 11 درصدی دارد.

ایران امسال برنامه تولید حدود 30 میلیون تن شمش فولادی را دربرنامه دارد.

تولید بیش از سه میلیون تن ورق گرم

تولید ورق گرم فولادی در چهارماهه ابتدایی امسال به رقم سه میلیون و 51 هزار تن رسید که نسبت به سه میلیون و 10 هزار تن عملکرد دوره مشابه سال 98 افزایش یک درصدی داشت.

همچنین ورق سرد تولید شده در دوره این گزارش رقم 904 هزار تن را نشان می دهد در مقایسه با چهار ماهه نخست سال 98 که 871 هزار تن بود، چهار درصد افزایش یافت.

ورق پوششدار نیز در چهار ماهه نخست امسال به میزان 470 هزار تولید شد که نسبت به مدت مشابه پارسال که 536 هزار تن بود، افت 12 درصدی دارد.

تولید مقاطع تخت فولادی 3.5 میلیون تن

آمار تولید مقاطع تخت فولادی ( ورق گرم، سرد و پوششدار ) در مدت چهار ماهه نخست امسال به رقم سه میلیون و 560 هزار تن رسید و در مقایسه با عملکرد مدت مشابه سال گذشته که سه میلیون و 586 هزار تن بود، کاهش یک درصدی را ثبت کرد.

ایران در بین بیش از 60 کشور جهان رتبه دهمین فولاد ساز را دارد و انتظار می‌رود در افق چشم انداز 1404 به رتبه هفتمین صعود کند.

به گزارش ایرنا، پیش از این به استناد آمار اعلام شد، تولید شمش فولادی در چهار ماهه نخست امسال با رشد 9 درصدی نسبت به عملکرد دوره مشابه پارسال به رقم 9 میلیون و 483 هزار تن رسید.

میزان تولید شمش فولاد در چهار ماهه نخست پارسال برابر با هشت میلیون و 683 هزار تن بود.

رشد پنج درصدی تولیدات فولادی

بر اساس آمارهای مورد بررسی در دوره چهارماهه نخست امسال تولیدات فولادی به رقم هفت میلیون و 257 هزار تن رسید که افزایش پنج درصدی در مقایسه با چهارماهه ابتدایی پارسال را نشان می‌دهد.

میزان تولیدات فولادی در چهارماهه نخست سال گذشته رقم 6 میلیون و 930 هزار تن بود.

ورق گرم و میلگرد از جمله اقلام فولادی است که علاوه بر بازار داخلی، رویکرد صادراتی دارد و کشورهای همسایه از مشتریان اصلی محسوب می‌شوند.

افزایش تولید 12 درصدی آهن اسفنجی

افزایش تولید 12 درصد آهن اسفنجی در دوره چهار ماهه ابتدایی امسال با رقم 10 میلیون و 581 هزار تن محقق شد، درحالی که در دوره مشابه سال 98 تولید آن بالغ بر 9 میلیون و 468 هزار تن ثبت شده بود.

ایران در سال‌های اخیر به عنوان دومین تولیدکننده آهن اسفنجی جهان پس از هندوستان محسوب می‌شود.

بهره‌برداری از هفت طرح فولاد استانی که هریک دارای ظرفیت 800 هزار تنی در زمینه تولید آهن اسفنجی دارند، از جمله دلایل رشد جایگاه ایران در این بخش به حساب می‌آید.

ایران در افق چشم انداز 1404 دستیابی به ظرفیت 55 میلیون تن را برنامه‌ریزی کرده که بیش از 70 درصد این برنامه تاکنون تحقق یافته است.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها