کد خبر: 424305
|
۱۳۹۹/۰۵/۱۵ ۱۱:۱۸:۰۲
| |

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه:

7 دهک پایینی جامعه کالاهای اساسی دریافت می‌کنند

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه گفت: در طرح تامین کالاهای اساسی به دنبال این هستیم که این کالاها به گونه‌ای توزیع شوند که حداقل به 7 دهک پایینی جامعه که مشمول طرح معیشتی دولت هستند داده شود.

7 دهک پایینی جامعه کالاهای اساسی دریافت می‌کنند
کد خبر: 424305
|
۱۳۹۹/۰۵/۱۵ ۱۱:۱۸:۰۲

اعتمادآنلاین| محمدرضا میرتاج‌الدینی درباره تصویت کلیات طرح تامین کالاهای اساسی در کمیسیون برنامه و بودجه گفت: طرح موسوم به تامین کالاهای اساسی در واقع همان طرحی است که فوریتش در صحن مجلس به تصویت رسید و ما در کمیسیون کلیاتش را تصویب کردیم.

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: این طرح یک تشابهاتی با کالابرگ‌ برای تامین کالاهای اساسی که از آن صحبت می‌شود دارد، اما هنوز نهایی نشده است.

وی ادامه داد: پیشنهادهای متعددی در کمیسیون مطرح شد و در جلسه امروز بعداز ظهر هم بررسی این طرح را خواهیم داشت.

نماینده تبریز، آذرشهر و اسکو ادامه داد: طرح اولیه این است که کالاهای اساسی به گونه‌ای توزیع شوند که حداقل به 7 دهک پایینی جامعه که مشمول طرح معیشتی دولت هستند، داده شود.

وی بیان کرد: قصد از این طرح است که افراد در فاصله زمانی مشخص به کارت‌های یارانه‌‌شان مبالغی ریخته شود و از مراکزی کالاها را با قیمت دولتی تهیه کنند.

میرتاج‌الدینی افزود: طرح‌های تکمیلی در کنار این طرح مطرح شده است، مانند این‌که در فاصله زمانی 2 یا 3 ماه سهمیه یارانه غیر نقدی در اختیار افراد قرار گیرد برای خرید کالا و امکان نقد شوندگی ندارد.

وی خاطرنشان کرد: قصد این طرح این است که دهک‌های متوسط یا متوسط به پایین کالاهای مورد نیاز خودشان را تا پایان سال و تا وقتی که شرایط بهتر شود، مایحتاج خودشان را تهیه کنند.

نماینده تبریز، آذرشهر و اسکو درباره این‌که پیشنهاد چنین طرح‌هایی موجب گمانه‌زنی‌های در خصوص کمبود کالاهایی اساسی می‌شود، گفت: خیر، ما اصلا کمبود کالای اساسی در کشور نداریم انبارهایمان پر است، بحث قدرت خرید مردم است.

وی ادامه داد: طرحی که مطرح شده کمک معیشتی است در این شرایط اقتصادی، اتفاقا کالا زیاد است اما به قیمت دولتی نیست و افراد توانایی خرید ندارند و آن‌‌ها را آزاد خریداری می‌کنند ما می‌خواهیم از طریق به آن‌‌ها کمک شود.

منبع:

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها