کد خبر: 423595
|
۱۳۹۹/۰۵/۱۲ ۱۵:۱۱:۲۳
| |

رئیس اتاق مشترک ایران و چین پاسخ داد:

آیا چینی‌ها در ایران خانه می‌سازند؟

رئیس اتاق مشترک ایران و چین می‌گوید: در برنامه 25 ساله ایران و چین درباره ساخت و سازهای بخش‌های عمرانی صحبت‌هایی شده اما چین قرار نیست در ساخت و ساز مسکن در ایران مشارکت کند.

آیا چینی‌ها در ایران خانه می‌سازند؟
کد خبر: 423595
|
۱۳۹۹/۰۵/۱۲ ۱۵:۱۱:۲۳

اعتمادآنلاین| در بند سوم برنامه 25 ساله ایران و چین درباره ساخت بزرگراه، خط آهن و اتصالات دریایی به منظور ارتقای نقش ایران در ابتکار کمربند-جاده پیشنهاد شده است. آیا ممکن است چینی‌ها در ساخت مسکن ایرانی‌ها هم مشارکت داشته باشند؟

در همین حال رئیس اتاق مشترک ایران و چین در پاسخ به این پرسش که آیا چینی‌ها در ایران خانه می‌سازند؟ به تجارت‌نیوز گفت: چین قرار نیست در ساخت و ساز مسکن در ایران مشارکت کند. در برنامه 25 ساله ایران و چین درباره ساخت و سازهای بخش‌های عمرانی صحبت‌هایی شده است اما این ساخت و سازها به معنای ساخت مسکن نیست.

مجیدرضا حریری افزود: یکی از مزایای قرارداد 25 ساله ایران و چین توسعه ساخت و ساز از جمله ساخت فرودگاه، راه آهن، اتوبان و بنادر است. یعنی قرار است برای گسترش زیرساخت‌های عمرانی تکنولوژی از چین وارد ایران کنند.

او اظهار کرد: احتیاجی نیست که چینی‌ها در بخش مسکن ایران مشارکت کنند؛ چرا که ساخت و سازهای مسکن در ایران صنعتی نیست که به خاطر آن شرکت‌های بزرگ چینی با تکنولوژی بالا وارد ایران شوند. ساخت و ساز خانه در ایران به شیوه سنتی انجام می‌شود.

منبع: تجارت نیوز

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها