نرخ واقعی دلار از نظر یک نماینده مجلس

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس قیمت فعلی ارز در بازار را به هیچ عنوان واقعی ندانست و نرخ دلار در بازار را زیر 15 هزار تومان عنوان کرد.

نرخ واقعی دلار از نظر یک نماینده مجلس
کد خبر: 421320
|
۱۳۹۹/۰۵/۰۲ ۱۱:۰۹:۰۰

اعتمادآنلاین| مهرداد گودرزوند چگینی با بیان اینکه برای ساماندهی بازار ارز چندین مؤلفه باید در کنار هم قرار بگیرند اظهار داشت: تحقق کامل برنامه بازگشت ارز حاصل از صادرات به چرخه اقتصاد کشور در کنار کنترل دقیق دولت موجب کاهش قابل توجه نوسانات و التهابات موجود در بازار ارز می‌شود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس قیمت فعلی ارز در بازار را به هیچ عنوان واقعی ندانست و با تأکید بر اینکه نرخ دلار در بازار زیر 15 هزار تومان است عنوان کرد: به عقیده بنده در کنار کنترل دولت، مدیریت بحث‌های روانی در جامعه و بازگشت ارز صادراتی مهم‌ترین مؤلفه‌ها برای ساماندهی بازار ارز محسوب می‌شوند.

گودرزوند چگینی با تأکید بر اینکه دولت هر جا کنترل کرده توانسته ارز را مدیریت کند موضوع کاهش نرخ دلار در چند روز اخیر را نیز مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: بخشی این کاهش قیمتی که اخیراً شاهد آن هستیم به آزاد شدن دارایی‌های کشور بر می‌گردد و بخشی دیگر هم به حوزه صادرات و برگشت ارز حاصل از آن مربوط می‌شود.

وی رسیدن تراز صادراتی کشور به یک نقطه تعادلی را مورد توجه قرار داد و با بیان اینکه مجلس نیز به دنبال تحقق بیشتر این موضوع و بازگشت ارز حاصل از صادرات است ابراز داشت: قطعاً یکی از راه‌های کمک به مردم و حمایت از قشرهای آسیب‌پذیر جامعه بحث کمک معیشتی است که به صورت 2 فوریتی در مجلس مطرح شد.

نماینده مردم رودبار در مجلس دیگر برنامه مجلس را در نخستین جلسه پس از سرکشی نمایندگان به حوزه‌های انتخابیه‌شان را طرح دو فوریتی مسکن اعلام کرد و گفت: در این طرح دولت مکلف می‌شود تا از طریق واگذاری زمین‌ها و کنترل عوامل مرتبط در بخش مسکن بتواند تحولی مثبت به وجود آورد تا از مشکلات این حوزه کاسته شود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس پیگیری‌های خانه ملت و جلسات مکرری که نمایندگان با رئیس بانک مرکزی، وزیر اقتصاد و سایر بخش‌های مرتبط داشته‌اند را مورد اشاره قرار داد و افزود: ما به دنبال این هستیم که دولت مکلف به کنترل ارز در کشور شود از طرفی سایر مؤلفه‌هاو راه‌های کنترل ارز هم باید مورد شناسایی قرار گیرد.

وی با تأکید بر اینکه اگر عواملی مانند بازگشت ارز حاصل از صادرات و کنترل دولت در کنار هم قرار بگیرند بخش اعظمی از مشکلات حال حاضر کشور در حوزه ارز حل می‌شود خاطرنشان کرد: بنده هم با این تحلیل که قیمت ارز بسیار پائین‌تر از قیمت فعلی است موافقم بنابراین باید شرایط حقیقی شدن آن را در کشور فراهم کنیم.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها