کد خبر: 402103
|
۱۳۹۹/۰۲/۰۸ ۱۴:۳۸:۲۳
| |

دبیر اتحادیه بنکداران مواد غذایی:

شایعه کمبود حبوبات در بازار کذب است/ انتظار کاهش 10 درصدی قیمت را داریم

دبیر اتحادیه بنکداران مواد غذایی گفت: هرگونه شایعه کمبود حبوبات در بازار کذب است. عدم استقبال مردم دلیل اصلی کاهش قیمت حبوبات در بازار است.

شایعه کمبود حبوبات در بازار کذب است/ انتظار کاهش 10 درصدی قیمت را داریم
کد خبر: 402103
|
۱۳۹۹/۰۲/۰۸ ۱۴:۳۸:۲۳

اعتمادآنلاین| قاسم‌علی حسنی با بیان اینکه برطبق وعده‌هایمان، شاهد کاهش قیمت حبوبات در بازار هستیم، گفت: امروز قیمت لپه از 24 هزار تومان به 22 هزار تومان رسیده است.

وی دلیل این کاهش قیمت را عدم استقبال مردم بیان کرد و گفت: این مسئله موجب عدم توفیق سودجویان در این بازار شده است و تا پایان ماه مبارک رمضان انتظار کاهش 10 درصدی را در قیمت حبوبات داریم.

حسنی ضمن تکذیب شایعه کمبود حبوبات در بازار، سودجویی سوداگران را دلیل افزایش قیمت حبوبات بیان کرد و گفت: این افزایش قیمت به دلیل احتکار و بالابردن قیمت از طرف سودجویان است که به دلیل عدم استقبال مردم با کاهش روبه‌رو شد.

دبیر اتحادیه بنکداران مواد غذایی آزادسازی و حذف ارز دولتی را که موجب افزایش رقابت می‎شود و همچنین ‌استفاده از ظرفیت‌های تجار ایرانی مقیم خارج از کشور و ورد آنها به بازار بدون رانت را از راهکارهای کاهش قیمت حبوبات در بازار بیان کرد، و ادامه داد: هرگونه اختصاص ارز اعم از یارانه‌ای، دولتی و یا نیمایی در موادغذایی عامل افزایش فساد و رانت است.

وی تاکید کرد: تنها راه نجات بازار از تنش قیمت‌ها، گرانفروشی و احتکار ورود کالا با ارز آزاد است. زیرا در آن زمان مسئله رقابت در بازار مطرح خواهد بود، درنتیجه این عرضه و تقاضا است که قیمت‌ها را مشخص خواهد کرد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها