در نامه به رئیس کل بانک مرکزی:

کارمند بانکی فرار مالیاتی را گزارش نکند؛ مجرم است

نامه دادستان انتظامی مالیاتی در رابطه با ارتکاب جرم مالیاتی و مجازات مباشرت در جرم برای کارکنان بانک‌ها از سوی بانک مرکزی به مدیران بانکی ابلاغ شد.

کارمند بانکی فرار مالیاتی را گزارش نکند؛ مجرم است
کد خبر: 400951
|
۱۳۹۹/۰۲/۰۲ ۱۰:۲۱:۰۰

اعتمادآنلاین| نامه دادستان انتظامی مالیاتی در رابطه با حداقل مجازات کارکنان بانک‌ها و موسسات مالی که ارتکاب جرم مالیاتی را گزارش نکنند، به مدیران عامل بانک‌ها ابلاغ کرد. پیرو این نامه مدیریت کل مقررات، مجوز‌های بانکی و مبارزه با پولشویی و اداره مطالعات و مقررات بانکی در نامه‌ای به مدیران عامل بانک‌ها و موسسات مالی این نامه را ابلاغ کردند.

در نامه مورخ 28 بهمن 98 خطاب به تمام مدیران عامل بانکی آمده است: بدینوسیله تصویر نامه شماره 130/821/ص مورخ 1398/11/14 دادستان محترم انتظامی مالیاتی موضوع لزوم اطلاع رسانی به بانک‌ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی در خصوص گزارش موارد عدم رعایت مقررات و جرایم مالیات مندرج در ماده 274 قانون مالیات‌های مستقیم، جهت استحضار و صدور دستور اقدام مقتضی ایفاد می‌گردد. خواهشمند است دستور فرمایید مراتب به قید تسریع و با لحاظ مفاد بخشنامه شماره 99/199103 مورخ 1396/5/16 به تمامی واحد‌های ذیربط آن بانک مؤسسه اعتباری غیربانکی ابلاغ شود.

نامه دادستان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها