کد خبر: 395925
|
۱۳۹۹/۰۱/۰۳ ۱۰:۵۶:۱۲
| |

نان در مازندران گران شد

نرخ نان از روز اول فروردین در مازندران افزایش یافت اما مسئولان امر با رد این مسئله عنوان می‌کنند نرخ جدید باید پس از تعطیلات نوروزی اعمال شود.

نان در مازندران گران شد
کد خبر: 395925
|
۱۳۹۹/۰۱/۰۳ ۱۰:۵۶:۱۲

اعتمادآنلاین| بسیاری از خبازی‌های مازندران از روز اول عید اقدام به افزایش نرخ نان کرده‌اند و دلیل این اقدام را مجوز کارگروه آرد و نان و اعلام اتحادیه خبازان بیان کرده‌اند.

افزایش نرخ نان در مازندران درحالی است که حسینقلی قوانلو رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران با بیان اینکه قرار بود قبل از گرانی بنزین افزایش نرخ اعمال شود اما تاکنون اجرایی نشده است، افزود: شیوع کرونا نیز اعمال افزایش نرخ نان را در استان به تأخیر انداخته است.

وی افزود: طبق مصوبه 28 اسفند کارگروه آرد و نان و تنظیم بازار قرار شد از پایان تعطیلات نوروزی تعرفه جدید نان اعمال شود و با نانوایی‌هایی که قبل از آن اقدام به افزایش نرخ کنند، برخورد می‌شود.

افزایش نرخ نان بعد از تعطیلات اعمال می‌شود/ ‏‬برخورد با متخلفان

قوانلو با بیان اینکه در روزهای گذشته تعدادی نانوایی متخلف در ساری، محمودآباد و آمل به دلیل افزایش خودسرانه نرخ نان جریمه شدند، افزود: افزایش نرخ نان در بسیاری از استان‌های کشور اعمال شده است و تاکنون در مازندران اجرایی نشده است.

رئیس سازمان صنعت و معدن مازندران با اشاره به اینکه در مجموع نرخ نان در تعرفه‌های جدید تا 25 درصد افزایش یافته است، افزود: نرخ نان 750 تومانی به هزار تومان رسیده است.

طبق تعرفه جدید نرخ نان یارانه‌ای 450 گرمی 900 تومان، لواش یارانه‌ای 300 گرمی 300 تومان، سنگگ یارانه‌ای 1,400 تومان و تافتون 250 گرمی 550 تومان شده است. همچنین نان بربری آزادپز با وزن 400 گرم به 1100 تومان، بربری با وزن 570 گرمی به 1600 تومان، لواش 130 کرمی 350 تومان، سنگگ 400 گرمی هزار و 600 تومان شده است.

بیش از پنج هزار واحد نانوایی در مازندران فعالیت دارد.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها