الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه:

ریزش قیمت نفت تقصیر سعودی‌ها بود

وزیر انرژی روسیه با بیان این که این کشور در را به روی همکاری بیشتر با اوپک در آینده نبسته است، اعلام کرد: روسیه ممکن است تولیدش را در بلندمدت 500 هزار بشکه در روز افزایش دهد.

ریزش قیمت نفت تقصیر سعودی‌ها بود
کد خبر: 393177
|
۱۳۹۸/۱۲/۲۱ ۱۰:۲۹:۰۰

اعتمادآنلاین| اوپک و روسیه در مذاکرات روز جمعه وین نتوانستند درخصوص کاهش تولید نفت به توافق برسند که باعث ریزش بیش از 30 درصدی قیمت نفت در روز دوشنبه شد.

الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه هنگام خروج از مقر اوپک در وین به خبرنگاران گفت: از اول آوریل همه آزاد هستند هر میزان که مایلند نفت تولید کنند.

وی در مصاحبه با کانال خبری "روسیه 24" اظهار کرد: ما پتانسیل رشد بیشتر تولید نفت را داریم. تصور می کنم در کوتاه مدت تولیدمان را 200 تا 300 هزار بشکه در روز و در بلندمدت 500 هزار بشکه در روز افزایش دهیم.

تحت پیمان فعلی اوپک پلاس که در اول آوریل به پایان می رسد، سهم تولید نفت روسیه 10.328 میلیون بشکه در روز بوده و طبق برآورد پلاتس، این کشور در فوریه 11.38 میلیون بشکه در روز نفت تولید کرد.

وزیر انرژی روسیه قرار است روز چهارشنبه با مدیران شرکتهای نفتی به منظور مذاکره درباره طرحهای تولید و همکاری با کشورهای اوپک دیدار کند.

با وجود اختلاف با اوپک، نواک از همکاری موثر با گروه اوپک پلاس طی سه سال گذشته که برای روسیه 10 تریلیون روبل معادل 138.9 میلیارد دلار درآمد به همراه داشت، تمجید کرد.

طبق اعلام وزارت دارایی روسیه، این پول به روسیه کمک خواهد کرد ارزش روبل را که روز دوشنبه به پایین‌ترین حد در چهار سال اخیر سقوط کرد، تقویت کند و تا مدت 10 سال با قیمت نفت 25 دلار در هر بشکه دوام بیاورد.

الکساندر نواک گفت: اگر لازم باشد در آینده به توافق جدید با اوپک پلاس خواهیم رسید. وی در ادامه افزود: دیدار آتی وزیران اوپک و غیراوپک برای مه-ژوئن برنامه ریزی شده است.

بر اساس گزارش پلاتس، وزیر انرژی روسیه عربستان سعودی را که تخفیفهای چشمگیری برای فروش نفت داده است، مقصر ریزش قیمتهای نفت خواند و اظهار کرد: بهبود قیمت‌ها چند ماه طول خواهد کشید.

در این بین، کرملین بازگشت مسکو و ریاض به پای میز مذاکره و رسیدن به توافق در خصوص کاهش تولید نفت را منتفی ندانست. با این حال ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه تصمیم گیرنده نهایی در خصوص هر گونه همکاری نفتی است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها