کد خبر: 390613
|
۱۳۹۸/۱۲/۱۳ ۱۳:۳۷:۰۵
| |

معاوضه زمین دولتی با آپارتمان درون شهرها

معاوضه زمین‌های دولتی با پروژه‌های مسکونی نیمه ساز بخش خصوصی که درون شهرها قرار دارد با هدف واگذاری به متقاضیان مصرفی در بخش مالکیت و اجاره، برنامه جدید وزارت راه و شهرسازی است.

معاوضه زمین دولتی با آپارتمان درون شهرها
کد خبر: 390613
|
۱۳۹۸/۱۲/۱۳ ۱۳:۳۷:۰۵

اعتمادآنلاین| دولت در نظر دارد دو ظرفیت بالقوه را برای تعادل بخشی به بازار خرید و فروش و همچنین اجاره مسکن از طریق تهاتر زمین‌های دولتی که عمدتاً در اطراف شهرها قرار دارند به کار بگیرد.

به منظور خانه‌دار کردن اقشار متوسط، برنامه دولت این است در قالب طرح اقدام ملی مسکن، پروژه های نیمه تمام درون شهر های بزرگ را که در اختیار بخش خصوصی قرار دارد با زمین های دولتی خارج از شهرها تهاتر کند.

بدین ترتیب واحدهاشی مسکونی درون شهرها به عنوان طرح اقدام ملی مسکن در اختیار متقاضیان قرار خواهد گرفت.

طبق اعلام وزارت راه و شهرسازی، چندی پیش محمود محمودزاده - معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی - با اعلام اینکه این برنامه در حد پیشنهاد است گفت که بسیاری از سازندگان در تهران و دیگر شهرها تمایل خود را برای ورود به این طرح اعلام کرده‌اند.

برای کمک به کنترل بازار اجاره نیز وزارت راه و شهرسازی برنامه مشابهی را در قالب اجارهداری حرفه‌ای دستور کار قرار داده است. پروانه اصلانی - مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی - هم با تاکید بر اینکه ساخت واحدهای استیجاری توسط بخش خصوصی و با حمایت دولت، طرحی میان‌مدت است، خاطرنشان کرد: هم‌اکنون پروژه‌های مسکونی نیمه‌تمام و تمام شده هستند که قابلیت الحاق به طرح اجاره‌داری حرفه‌ای را دارند. در این بخش، پیشنهاد می‌شود تا بخش خصوصی واحدهای ساخته شده و یا در حال تکمیل خود را با دولت تهاتر کند و با ارایه واحدهای مسکونی، از دولت زمین برای احداث واحدهای جدید بگیرد.

بر این اساس واحدهای مسکونی تکمیل شده و در دست تکمیل در طرح اجاره‌داری حرفه‌ای به استیجار برای گروه‌های مختلف درآمدی که توان تامین مسکن خود را ندارند و یا بخش عمده درآمد آنها به اجاره‌بها اختصاص یافته است، با بهای متناسب با درآمد، اجاره داده می‌شود.

هنوز جزئیات این دو طرح به طور کامل تشریح نشده اما آنطور که مسئولان وزارت راه و شهرسازی گفته‌اند با استقبال بخش خصوصی همراه شده است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها