کد خبر: 386171
|
۱۳۹۸/۱۲/۱۸ ۱۱:۰۰:۰۰
| |

تازه‌های اقتصادی هفته- قسمت ۲۸:

از بازار آینده «واقعیت افزوده» تا کاربردهای محیط‌زیستی «بلاک‌‌چین»

در این قسمت از برنامه تازه‌های اقتصادی هفته مروری خواهیم داشت بر سه گزارش منتخب درباره بازار آینده «واقعیت افزوده» و رشد بیش از 50 برابری این بازار طی پنج سال آینده؛ سخنرانی بیل‌ گیتس، بنیان‌گذار مایکروسافت درباره 2 تکنولوژی تحول‌آفرین آینده؛ و تکنولوژی بلاک‌چین و نقش آن در نجات پایدار صنعت ماهی تن در اقیانوس آرام.

حجم ویدیو: 16.54M | مدت زمان ویدیو: 00:06:17 دانلود ویدیو
کد خبر: 386171
|
۱۳۹۸/۱۲/۱۸ ۱۱:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| واقعیت افزوده به روشی گفته می‌شود که از طریق آن به واقعیت، امکانات و ویژگی‌های مجازی بیشتری افزوده می‌شود و سرعت و عمق ارتباط ما با محیط را بیشتر می‌کند. این تکنولوژی عملاً پلی ارتباطی بین دنیای واقعی و دنیای مجازی است.

در گزارش اول این هفته که از هفته‌نامه بیزینس تودی انتخاب شده می‌خوانیم، این فناوری، در دنیای امروز، کاربردهای گسترده‌ای پیدا می‌کند. کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند بازار واقعیت افزوده تا پنج سال آینده 56 برابر رشد خواهد کرد.

***

بیل گیتس بنیان‌گذار مایکروسافت، سرمایه‌دار و فعال بشردوست طی سخنرانی اخیر خود در انجمن علوم پیشرفته آمریکا از فواید هوش مصنوعی و ژن درمانی گفت. به گفته بیل گیتس، قدرت پردازشی کامپیوترهای امروز هر سه ماه و نیم، بیش از 2 برابر می‌شود و این نویدی بر پدیدار شدن افق‌های هوش مصنوعی است.

بنیان‌گذار مایکروسافت همچنین هوش مصنوعی می‌تواند درک کاملی از سیستم‌های بیولوژیکی به دست آورد در حالی که ژن‌تراپی این پتانسیل را دارد که روزی تمام بیماری‌ها و حتی ایدز را درمان کند.

***

به طور کلی بلاک‌چین یک نوع سیستم ثبت اطلاعات و گزارش است. تفاوت آن با سیستم‌های دیگر این است که اطلاعات ذخیره‌شده روی این نوع سیستم، میان همه اعضای شبکه به اشتراک گذاشته می‌شوند و با استفاده از رمزنگاری امکان حذف و دستکاری اطلاعات ثبت‌شده تقریباً غیرممکن است.

با استفاده از تکنولوژی بلاک‌چین می‌توان کل مسیر حرکت یک ماهی را تا رسیدن به سفره دنبال کرد. این فناوری می‌تواند بلافاصله مکان و شیوه صید و فراوری را مشخص کند. همزمان با کاهش سریع جمعیت ماهی‌ها، به کمک این تکنولوژی می‌توانیم اخلاقی و قانونی بودن صید و ورود آن به بازار را نظارت کنیم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها