کد خبر: 377164
|
۱۳۹۸/۱۰/۲۶ ۱۷:۰۰:۰۰
| |

تازه‌های اقتصادی هفته- قسمت بیست‌وچهارم

از کامپیوترهای اپتیک تا بلوتوث جدید

در این قسمت از برنامه تازه‌های اقتصادی مروری خواهیم داشت بر سه گزارش از تازه‌های تکنولوژی هفته گذشته درباره کامپیوترهای کوانتمی اپتیک و رقابت آنها با سیستم‌های کوانتمی گوگل؛ پنج ترند مهم نمایشگاه تکنولوژی CES 2020؛ و نسل جدید بلوتوث‌ با نام LE Audio و قابلیت‌های کاملاً متفاوت این تکنولوژی.

حجم ویدیو: 11.28M | مدت زمان ویدیو: 00:04:52 دانلود ویدیو
کد خبر: 377164
|
۱۳۹۸/۱۰/۲۶ ۱۷:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| چند ماه گذشته خبری منتشر شد درباره ساخت نخستین کامپیوتر کوانتمی توسط شرکت گوگل. بعضی از محققان معتقدند تا عملیاتی شدن کامل این سیستم، حداقل یک دهه زمان نیاز است. اما به تازگی تیمی از محققان ژاپنی اعلام کردند در حال تولید کامپیوتر نوری هستند که به جای سیم با فیبر نوری کار خواهد کرد. این دستگاه قرار است تا 2 سال آینده به مرحله بهره‌برداری برسد.

در گزارش اول ما که از مجله نیوساینتیست انتخاب کردیم می‌خوانیم این کامپیوتر نوری برای حل مشکلات بهینه‌سازی مدیریت شهری و برنامه‌ریزی‌ و حل مساله در شبکه‌های پیچیده و درهم‌تنیده طراحی شده و هرچند در مجموع از کامپیوترهای کوانتمی در حال ساخت ضعیف‌تر است، اما قابلیت‌های فوق‌العاده آن می‌تواند دست‌کم تا یک دهه، کاربردهای بسیار زیادی داشته باشد. برای مطالعه درباره این سیستم جدید، متن کامل گزارش را در سایت اعتمادآنلاین مطالعه کنید.

***

این هفته ما شاهد برگزاری نمایشگاه علم و فناوری CES 2020 در شهر لاس‌وگاس آمریکا بودیم که از 7 تا 10 ژانویه برگزار شد. نمایشگاهی با میزبانی شرکت‌های بزرگ و غول‌های تکنولوژی جهان که دستاوردها و محصولات جدید خود را به عرضه عمومی گذاشته بودند. گزارش دوم ما درباره پنج ترند مهم تکنولوژی در نمایشگاه امسال، از خبرگزاری سی‌نت انتخاب شده است.

در نمایشگاه CES 2020 امسال محصولات جدید فراوانی به عرضه گذاشته شد. از خودرو الکتریکی شرکت سونی گرفته تا «بالی» جاروبرقی هوشمند منزل. با وجود این، حضور تکنولوژی‌هایی که آینده را شکل خواهند داد یکی از ارزشمندترین نقاط قوت نمایشگاه بود. از جمله ترندهای مهم تکنولوژی که در این گزارش با آنها آشنا می‌شویم عبارت است از: حضور دوباره شرکت impossible food که با ارائه محصول گوشت خوک کاملاً گیاهی و استقبال دوباره مردم، نشان از بازار پررونق پروتئین‌های گیاهی در آینده داشت؛ شرکت تویوتا هم در این نمایشگاه از ساخت شهرکی رونمایی کرد که قرار است به طور کامل با تکنولوژی‌های جدید و البته با خودروهای بدون راننده کار کند؛ سومین ترند نمایشگاه، حضور شرکت‌های ارائه دهنده خدمات سلامت بودند که از حسگرهای جدید برای گجت‌های سلامت رونمایی کردند. حسگرهایی که نیاز و هزینه‌های ما را برای دریافت اطلاعات سلامت کاهش خواهند داد؛ چهارمین ترند، کامپیوترهای تاشو بودند و پنجمین ترند هم شرکت‌هایی بودند که کالاهای تکنولوژی جدیدشان بیشتر به لحاظ طراحی زیبا و ادغام‌پذیر بودن‌شان در محیط خانه توجه مخاطبان را به خود جلب کردند.

***

سال‌هاست که تکنولوژی بلوتوث تغییر چندانی نکرده. به تازگی شرکت بلوتوث از ارائه نسخه‌ای کاملاً متفاوت و توسعه‌یافته از این تکنولوژی خبر داد که تمام نقاط ضعف اساسی مشترک در نسخه‌های قبلی را رفع کرده است.

در گزارش سوم ما که از سی‌ان‌ان انتخاب شده می‌خوانیم که بلوتوث جدید با نام LE Audio شامل ویژگی‌هایی جدیدی است که از جمله آنها می‌توان به کیفیت صدای بالاتر، توانایی پخش صدا در چند دستگاه و پیشرفت‌هایی مربوط به سمعک‌ اشاره کرد. این تکنولوژی جدید همچنین عمر مفید باتری گجت‌ها را افزایش می‌دهد و می‌شود از آن در نمایشگاه‌ها و کنسرت‌ها برای پخش موسیقی یا ارائه خدمات صوتی به هر مخاطب جداگانه استفاده کرد. شرکت بلوتوث اعلام کرده آپدیت‌های سخت‌افزاری برای استفاده از این تکنولوژی همین امسال وارد بازار خواهند شد. متن کامل این گزارش را در سایت اعتمادآنلاین مطالعه کنید.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها