کد خبر: 371449
|
۱۳۹۸/۰۹/۳۰ ۱۰:۰۷:۰۵
| |

شرکت سوئیسی از ترس تحریم‌های آمریکا، مشارکت در خط لوله گاز روسیه را تعلیق کرد

شرکت سوئیسی «آل‌سیز» در واکنش به تهدید واشنگتن برای تحریم مشارکت‌کنندگان در پروژه خط لوله «نورد استریم 2» که قرار است گاز طبیعی روسیه را به آلمان منتقل کند، مشارکت خود در این طرح را به تعلیق درآورد.

شرکت سوئیسی از ترس تحریم‌های آمریکا، مشارکت در خط لوله گاز روسیه را تعلیق کرد
کد خبر: 371449
|
۱۳۹۸/۰۹/۳۰ ۱۰:۰۷:۰۵

اعتمادآنلاین| بامداد امروز شنبه همزمان با مراسم امضای بودجه سالانه آمریکا توسط «دونالد ترامپ» رئیس جمهور این کشور، یک شرکت سوئیسی برای اجتناب از تحریم شدن توسط واشنگتن مشارکت خود در پروژه خط لوله انتقال گاز از روسیه به آلمان را تعلیق کرده است.

«آل‌سیز» شرکت مستقر در سوئیس که در زمینه احداث خطوط لوله و تاسیسات زیر آبی تخصص دارد، در وبسایت خود خبر داد: «با توجه به اجرایی شدن لایحه دفاعی ملی ایالات متحده آمریکا، آل‌سیز فعالیت‌های خود را در پروژه نورد استریم 2 تعلیق کرده است».

بنا بر گزارش رویترز، اقدام این شرکت سوئیسی-هلندی برای اجتناب کردن از تحریم‌های آمریکا انجام شده؛اقدامی که تردیدها درباره زمان اجرایی شدن پروژه 11 میلیارد دلاری نورد استریم 2 را بالا برده است.

دونالد ترامپ لایحه پیشنهادی کنگره آمریکا درباره بودجه دفاعی سال آینده این کشور را در یک مراسم در کاخ سفید امضا کرد، بودجه‌ای که در بخشی از آن به تحریم شرکت‌های کشارکت‌کننده در نورد استریم 2 اشاره شده است.

پیشنهاد تحریم مشارکت‌کنندگان در پروژه نورد استریم 2 را «تد کروز» سناتور جمهوری‌خواه و «جین شهین» سناتور دموکرات کنگره آمریکا ارائه داده بودند.

در صورت اجرایی شدن این پروژه، میزان ظرفیت انتقال گاز طبیعی روسیه به آلمان به دو برابر ظرفیت کنونی افزایش پیدا خواهد کرد.

در قانون بودجه آمریکا، از دولت خواسته شده که ظرف 60 روز شرکت‌هایی مشارکت‌کننده در پروژه نورد استریم 2 را شناسایی کند و آنها را مورد تحریم آمریکا قرار دهد.

با اجرایی و نهایی شدن نورد استریم 2، روسیه این امکان را خواهد یافت که با استفاده از دریای بالتیک و دور زدن اوکراین، گاز طبیعی خود را به آلمان برساند.

طبق توافق‌های قبلی در خصوص این پروژه، شرکت گاز پروم روسیه نیمی از هزینه‌های احداث نورد استریم 2 را متقبل شود و نیم دیگر هزینه‌ها توسط پنج شرکت اروپایی (او ام وی اتریش، اونیپر و وینترشال آلمان، رویال داچ شل و انجی فرانسه) پرداخته شود.

رویترز در گزارش خود می‌نویسد: «دولت ترامپ همانند دولت اوباما، با پروژه نورد استریم 2 مخالفت کرده و اعلام کرده که اجرایی شدن این طرح سبب تقویت تسلط اقتصادی و سیاسی ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه بر اروپا خواهد شد.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها