کد خبر: 371127
|
۱۳۹۸/۰۹/۲۸ ۱۹:۳۲:۲۸
| |

رضا رحمانی، وزیر صنعت، معدن و تجارت:

صادرات امسال انتخابی نیست، ضرورت است

رضا رحمانی، وزیر صنعت، معدن و تجارت، گفت: اولویت اول حفظ وضع موجود در تولید و در گام بعد توسعه صادرات است.

صادرات امسال انتخابی نیست، ضرورت است
کد خبر: 371127
|
۱۳۹۸/۰۹/۲۸ ۱۹:۳۲:۲۸

اعتمادآنلاین| رضا رحمانی، وزیر صنعت، معدن و تجارت، عصر امروز (پنجشنبه) در آیین تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان اصفهان در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان گفت: امسال پیشران رونق و تولید ملی در صادرات هستیم. توان خرید مردم پایین آمده و صادرات انتخابی نیست بلکه ضرورت به حساب می آید. در این جهت نیز تنها صندوقی که افزایش بودجه داشته صندوق حفاظت صادرات است.

وی افزود: امسال روز ملی صادرات با تاخیر برگزار شد و دلیل اصلی این بود که خواستیم مراسم را اتاق ایران برگزار کند زیرا اعتقاد ما بر مشارکت تشکل ها است.

وزیر صمت در خصوص شرایط صادرات کشور تصریح کرد: باید روزی فکر می کردیم که نفتی موجود نداریم، حالا کشور را چگونه اداره کنیم؟ در آن زمان چقدر باید صادرات شود؟ آیا توان آن را داریم؟

رحمانی افزود: کارهایی که در وزارت در حال اجرا است کارهای ترویجی و زیربنایی برای صادرات و توسعه آن است.

وی با تاکید بر صادرات به همسایگان خاطرنشان کرد: یکی از عرصه های توسعه صادرات در سال 98، کشورهای همسایه اند.

وزیر صمت تاکید کرد: در سال گذشته 24میلیارد دلار صادرات داشته ایم و هدفمان افزایش 4درصدی تا سال 1400 و رسیدن به 48 میلیارد دلار است.

رحمانی اضافه کرد: این هدف گذاری در حالی است که ظرفیت صادرات ایران به 15 کشور همسایه به مرز 100میلیارد دلار می رسد.

وی در خصوص روابط با کشورهای همسایه نیز توضیح داد: اکثر این 15 کشور همسایه به تعاملات و صادرات ایران علاقمندند. میزبانی ما در هفته گذشته از هیئت عمانی نیز نشان از همین علاقه دو طرفه بود.

وزیر صمت در خصوص نقش وزارت صمت در گسترش روابط و صادرات با کشورهای همسایه خاطر نشان کرد: وظیفه ما به عنوان دولت، مذاکره با این کشورهاست و راه آن را هم بلدیم.

رحمانی همچنین با بیان اقدامات و پیگیری ها برای قانون بازگشت ارزی افزود: بین ما و شما فاصله ای نیست و در هر کاری که لازم باشد دولت را راضی خواهیم کرد. همانطور که توانستیم تا 80درصد بازگشت ارزی را اصلاح کنیم.

وی در خصوص بازدید صبح امروز از واحدهای تولیدی و صنعتی اصفهان تصریح کرد: طی بازدیدهای امروز واحدهایی را دیدیم که ضمن تولید به روز و قطع وابستگی، با نمونه مشابه اروپایی هیچ تفاوتی نداشت. در جبهه امروز حفظ این تولیدات، پیروزی است.

وزیر صمت در پایان با اشاره به نقش تاثیرگذار استان اصفهان در اقتصاد کشور افزود: اگر قراری در اصفهان گذاشته شود، اثرش را در کل کشور مشاهده خواهیم کرد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها