کد خبر: 370539
|
۱۳۹۸/۰۹/۲۹ ۱۰:۰۰:۰۰
| |

اصغر سلیمی، عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

باید مطابق برنامه‌ها به دستگاه‌ها بودجه داد/ بودجه‌های سنواتی باید مبتنی بر عملکرد باشند/ شرکت‌های دولتی باید به بخش خصوصی واگذار شوند/ نمایندگان مجلس تنها می‌توانند 10 درصد بر بودجه تاثیر بگذارند

یک عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور گفت: گردش حساب شرکت‌های دولتی در مرحله اول باید مشخص شود و این اقدام برای ارائه بودجه لازم است. اما باید بکوشیم تا شرکت‌های دولتی را کم‌کم به بخش خصوصی واگذار کنیم.

باید مطابق برنامه‌ها به دستگاه‌ها بودجه داد/ بودجه‌های سنواتی باید مبتنی بر عملکرد باشند/ شرکت‌های دولتی باید به بخش خصوصی واگذار شوند/ نمایندگان مجلس تنها می‌توانند 10 درصد بر بودجه تاثیر بگذارند
کد خبر: 370539
|
۱۳۹۸/۰۹/۲۹ ۱۰:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| اصغر سلیمی، نماینده سمیرم و عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور، در گفت‌وگو با خبرنگار اعتمادآنلاین ، با تاکید بر لزوم شفافیت گردش حساب شرکت‌های دولتی، گفت: بخش عمده‌ای بودجه به شرکت‌های دولتی اختصاص دارد که مجلس هیچ نظارتی بر آن نداریم.

او با اعلام اینکه بودجه باید مبتنی بر عملکرد باشد، تاکید کرد: بودجه‌های سنواتی باید مبتنی بر عملکرد باشند و این نکته در بودجه باید جایگاه ویژه‌ای داشته باشد. قرار بود بودجه دوساله داده شود که این اتفاق نیفتاد. باید بودجه در کمیسیون تلفیق بررسی شود و احیاناً اگر ایرادی داشت برطرف شود.

به گفته سلیمی، نمایندگان مجلس تنها می‌توانند 10 درصد بر بودجه تاثیر بگذارند.

این نماینده مجلس، با در مورد واگذاری شرکت‌های دولتی به بخش خصوصی گفت: شرکت‌های دولتی باید به بخش خصوصی واگذار شوند تا به آرامی بدنه دولت را از بارهای سنگین خالی کنیم. هرساله بودجه‌های زیادی را برای شرکت‌های دولتی در نظر می‌گیریم و نظارتی هم بر آن نیست ضمن اینکه نتیجه چندان مطلوبی از عملکرد این شرکت‌ها نمی‌گیریم.

سلیمی گفت: گردش حساب شرکت‌های دولتی در مرحله اول باید مشخص شود و این اقدام برای ارائه بودجه لازم است. اما باید بکوشیم تا شرکت‌های دولتی را کم‌کم به بخش خصوصی واگذار کنیم.

او ادامه داد: البته باید سازوکار انتقال این شرکت‌ها به بخش خصوصی مشخص باشد و این شرکت‌ها به افراد ذی‌صلاح، متعهد و متخصص منتقل شود. بودجه و اعتبارات شرکت‌های دولتی باید شفاف باشد.

این عضو فراکسیون مستقلین با اشاره به اینکه دستگاه‌ها باید برای دریافت بودجه برنامه داشته باشند توضیح داد: چنانچه برنامه‌ای از سوی شرکت‌های دولتی ارائه شود و بر اساس آن به آنها بودجه اختصاص داده شود اتفاق مبارکی است. البته باید نظارت دقیقی بر عملکرد دستگاه‌ها وجود داشته باشد و دقت شود که رانت‌هایی در این میان به وجود نیاید.

سلیمی ادامه داد: وزارتخانه‌ها هم باید برنامه داشته باشند و بر اساس برنامه‌هایشان به آنها بودجه اختصاص یابد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها