کد خبر: 370474
|
۱۳۹۸/۰۹/۲۶ ۱۱:۱۲:۲۲
| |

مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی خبر داد

تردد بیش از 6 هزار فروند کشتی اقیانوس پیما در بنادر کشور

محمد راستاد، مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: در 9 ماه اخیر 6 هزار و 595 فروند کشتی اقیانوس پیما در بنادر و آب‌های کشور تردد داشته اند.

تردد بیش از 6 هزار فروند کشتی اقیانوس پیما در بنادر کشور
کد خبر: 370474
|
۱۳۹۸/۰۹/۲۶ ۱۱:۱۲:۲۲

اعتمادآنلاین| محمد راستاد، مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی در مراسم گرامیداشت روز حمل و نقل بیان کرد: علی رغم فشار مستقیم و غیر مستقیم دشمنان بر حمل و نقل دریایی کشور، فعالان اجازه ندادند چرخ‌های حمل و نقل دریایی متوقف شود و شاهد رشد در زمینه بندری و دریایی هستیم.

وی افزود: شاخص‌های دریایی کشور مثبت است، از ابتدای سال تا به امروز، 107.5 میلیون تن کالا از بنادر کشور تخلیه و بارگیری شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 4.3 درصد رشد داشته است.

مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: رقم واردات غیر نفتی در امسال به 23.5 میلیون تن رسیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 15.8 درصد رشد داشته است.

راستاد افزود: صادرات غیر نفتی از ابتدای سال تاکنون 38.6 میلیون تن بوده که نسبت به سال گذشته 2.2 درصد رشد داشته است.

راستاد گفت: جابه‌جایی کالا از طریق دریا به 6.5 میلیون تن بار رسیده که سهم کالای غیر نفتی 6 درصد بیشتر شده است. این اطمینان را به دشمنان می‌دهیم که مراودات آن‌ها اثر بخش نبوده و صنعت دریایی روزبه روز در حال رشد است.

مدیر عامل سازمان بنادر اظهار کرد: 9 قرارداد با بخش خصوصی به ارزش 550 میلیارد تومان منعقد و اجرایی شده است.

راستاد گفت: 9 میلیارد تومان سرمایه گذاری در بندر امیر آباد انجام شده است.

وی با اشاره به تردد 6 هزار و 595 فروند کشتی اقیانوس پیما در بنادر و آب‌های کشور در 9 ماه اخیر گفت: کاپوتاژ با حدود 6 میلیون تن کالای غیرنفتی نیز رشد 16.5 درصدی داشته است.

منبع:

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها