کد خبر: 369945
|
۱۳۹۸/۰۹/۲۷ ۰۷:۴۵:۰۰
| |

محمود صادقی، رئیس فراکسیون شفاف‌سازی مجلس، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

دولت اقداماتی در راستای بودجه مبتنی بر عملکرد انجام داده است/ باید نظام خودکنترلی در دولت برای نظارت بر دخل و خرج شرکت‌های دولتی حاکم شود/ گردش حساب شرکت‌های دولتی باید شفاف باشد

رئیس فراکسیون شفاف‌سازی مجلس گفت: گردش حساب شرکت‌های دولتی باید شفاف باشد، این موضوع را سال گذشته در فراکسیون شفاف‌سازی مطرح کردیم و قرار شد بودجه شرکت‌های دولتی را قبل از لایحه بودجه به مجلس ارائه کنند که این اتفاق افتاد.

دولت اقداماتی در راستای بودجه مبتنی بر عملکرد انجام داده است/ باید نظام خودکنترلی در دولت برای نظارت بر دخل و خرج شرکت‌های دولتی حاکم شود/ گردش حساب شرکت‌های دولتی باید شفاف باشد
کد خبر: 369945
|
۱۳۹۸/۰۹/۲۷ ۰۷:۴۵:۰۰

اعتمادآنلاین| محمود صادقی، نماینده تهران و رئیس فراکسیون شفاف‌سازی مجلس، در گفت‌وگو با خبرنگار اعتمادآنلاین ، با تاکید بر لزوم شفافیت بودجه گفت: در سه سال گذشته شفافیت بودجه را بررسی و هرساله 2 صفحه در نقد قانون بودجه از نظر شفافیت و ارائه پیشنهاد مطرح کردیم. باید در سه مرحله شفافیت انجام شود. یک مرحله تدوین لایحه بودجه، مرحله بعد بررسی در مجلس و مرحله آخر مربوط به تخصیص بودجه است.

او ادامه داد: سال گذشته در بررسی لایحه بودجه در مخالفت با کلیات آن گفتم به بودجه آب بسته‌اید و پیش‌بینی می‌شود به دلیل کاهش فروش نفت حدود 100 هزار میلیارد کسری بودجه داشته باشیدT اما می‌گفتند چون می‌خواهیم دشمن نفهمد که کسری بودجه داریم، این بودجه را طراحی کرده‌ایم. در حالی که اطلاعات دشمنان از ما دقیق‌تر است مراجع کارشناسی می‌گویند وقتی می‌خواهیم اطلاعات دقیقی بگیریم به اطلاعات دشمن مراجعه می‌کنیم. این موضوع باعث می‌شود بحث عدم شفافیت در تخصیص پیش آید.

این نماینده مجلس تاکید کرد: باید سیستم یکپارچه‌ای وجود داشته باشد و تخصیص‌ها متناسب با اعتبارات نقدشده دولت صورت گیرد، همچنین نباید تبعیضی میان دستگاه‌ها قائل شوند.

گردش حساب شرکت‌های دولتی باید شفاف باشد

صادقی با تاکید بر لزوم شفافیت گردش حساب شرکت‌های دولتی گفت: گردش حساب شرکت‌های دولتی باید شفاف باشد، این موضوع را سال گذشته در فراکسیون شفاف‌سازی مطرح کردیم و قرار شد بودجه شرکت‌های دولتی را قبل از لایحه بودجه به مجلس ارائه کنند که این اتفاق افتاد.

او ادامه داد: در دولت باید نظام خودکنترلی یکپارچه‌ای برای نظارت بر دخل و خرج شرکت‌های دولتی حاکم باشد.

دولت اقداماتی در راستای بودجه مبتنی بر عملکرد انجام داده است

این عضو فراکسیون امید مجلس اظهار کرد: دولت اعلام کرده بودجه‌ریزی بر اساس عملکرد باشد تا بودجه‌ای که به وزارتخانه‌ها و شرکت‌های دولتی می‌دهند بر مبنای عملکرد گذشته آنها باشد. در همین خصوص دولت اقداماتی در راستای بودجه مبتنی بر عملکرد انجام داده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها