کد خبر: 367753
|
۱۳۹۸/۰۹/۱۷ ۱۱:۳۱:۳۰
| |

جزئیات لایحه بودجه ۹۹؛

50 میلیون یورو تسهیلات برای پایداری منابع آبی در شهرهای پرتنش

لایحه بودجه سال 1399 کل کشور به دولت اجازه می‌دهد برای پایداری و ارتقای کیفی آب شرب شهرهای پرتنش به میزان 50 میلیون یورو از محل منابع صندوق توسعه ملی استفاده کند.

50 میلیون یورو تسهیلات برای پایداری منابع آبی در شهرهای پرتنش
کد خبر: 367753
|
۱۳۹۸/۰۹/۱۷ ۱۱:۳۱:۳۰

اعتمادآنلاین| بند«ه» تبصره چهار لایحه بودجه سال 1399 کل کشور به دولت اجاز می دهد تا سقف 50 میلیون یورو برای پایداری و ارتقای کیفی آب شرب شهرهای پرتنش استفاده کند.

«قاسم تقی‌زاده خامسی» معاون آب و آبفای وزارت نیرو چندی پیش گفت:حدود 23 میلیون نفر درگیر تنش آبی هستند، 100 میلیون دلار برای آب‌رسانی به حدود 70 تا 80 شهر در 3 سال بودجه از صندوق توسعه ملی اختصاص یافته است.

وزیر نیرو با تاکید بر اهمیت مدیریت مصرف آب گفت: برنامه ریزی شده تا شهرهایی که تنش آبی دارند تا پایان دولت دوازدهم به صفر برسانیم.

«رضا اردکانیان» در حاشیه دیدار از پانزدهمین نمایشگاه بین المللی آب و فاضلاب در جمع خبرنگاران افزود: تحقق این امر نیازمند تامین منابع مالی است اما تلاش می‌شود جدا از منابع مالی بقیه نیازمندی‌های تحقق این امر فراهم شود.


وی اهمیت مدیریت مصرف در بخش آب را کمتر از بخش انرژی ندانست و ادامه داد: اکنون 10 سال خشک را پشت سر گذاشته‌ایم و در این شرایط صحبت از مدیریت مصرف راحت‌تر خواهد بود.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها