کد خبر: 363119
|
۱۳۹۸/۰۹/۰۳ ۰۹:۱۵:۰۰
| |

عبدالرضا مصری، نایب‌رئیس دوم مجلس، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

هر کسی به سمت سرمایه‌گذاری در بازار ارز و خودرو برود، قطعاً ضرر می‌کند/ با نظارت و کمک مردم شاهد افزایش نرخ کالاها نخواهیم بود

نایب‌رئیس دوم مجلس شورای اسلامی گفت: افزایش نرخ بنزین نگرانی را به دنبال دارد، اما اگر نظارت شود و مردم هم کمک کنند، شاهد افزایش نرخ سایر کالاها در پی افزایش نرخ بنزین نخواهیم بود. اگر قرار شود همه در شرایط هیجانی به سمت خرید کالاها بروند، مشکل پیش می‌آید، چون عرضه و تقاضا باید در تعادل با یکدیگر باشند.

هر کسی به سمت سرمایه‌گذاری در بازار ارز و خودرو برود، قطعاً ضرر می‌کند/ با نظارت و کمک مردم شاهد افزایش نرخ کالاها نخواهیم بود
کد خبر: 363119
|
۱۳۹۸/۰۹/۰۳ ۰۹:۱۵:۰۰

اعتمادآنلاین| عبدالرضا مصری، نماینده کرمانشاه و نایب‌رئیس دوم مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار اعتمادآنلاین ، با اشاره به افزایش نرخ بنزین و حرکت برخی سرمایه‌گذاران به سمت بازار ارز و خودرو گفت: من اطمینان می‌دهم که در شرایط کنونی هر کس به سمت کالاهای سرمایه‌ای مانند ارز و خودرو برود قطعاً ضرر می‌کند.

او ادامه داد: کسی که به سمت بازار ارز و خودرو می‌رود یعنی پول‌های آنچنانی دارد. این افراد نگران نیستند بلکه می‌خواهند سود بیشتری ببرند. امثال من و شما یعنی حقوق‌بگیران نمی‌توانند به سمت بازار ارز و خودرو بروند.

این نماینده مجلس تاکید کرد: کسانی که میلیاردها تومان پول‌ دارند در شرایط هیجانی به سمت بازارهای سرمایه‌گذاری می‌روند که قیمت‌ها را گران کنند تا کالایشان را گران بفروشند.

با نظارت و کمک مردم شاهد افزایش نرخ کالاها نخواهیم بود

مصری با تاکید بر لزوم نظارت بر عدم افزایش قیمت کالاها گفت: افزایش نرخ بنزین نگرانی را به دنبال دارد، اما اگر نظارت شود و مردم هم کمک کنند، شاهد افزایش نرخ سایر کالاها در پی افزایش نرخ بنزین نخواهیم بود. اگر قرار شود همه در شرایط هیجانی به سمت خرید کالاها بروند، مشکل پیش می‌آید، چون عرضه و تقاضا باید در تعادل با یکدیگر باشند.

با مدیریت مردم قیمت هیچ کالایی افزایش پیدا نمی‌کند

او ادامه داد: مردم در شرایط خاص باید به‌ اندازه نیازشان کالا خریداری کنند و اگر این اتفاق نیفتد، تعادل عرضه و تقاضا بر هم می‌خورد. اگر مردم در این شرایط مدیریت لازم را انجام دهند، قیمت هیچ کالایی افزایش پیدا نمی‌کند.

نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: مدتی که در کشور دیگری سفیر بودم پیش می‌آمد که وقتی برای خرید به فروشگاه می‌رفتم در آنجا نوشته بود لطفاً به‌ اندازه مصرف روزانه خود از این کالا بردارید. در صورتی‌ که روزهای قبل هر خریدار برای مثال چندین بسته پنیر کوچک برمی‌داشت، اما در آن روز تنها یک بسته می‌خرید. با این روال فردای همان روز آن تابلو را برمی‌داشتند تا هر کس به هر تعدادی که می‌خواهد از آن کالا بردارد. بنابراین نیاز است که در کشور، مردم مشارکت لازم را داشته باشند. چون مردم مسئولیت دارند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها