کد خبر: 356322
|
۱۳۹۸/۰۸/۱۰ ۰۸:۲۹:۳۰
| |

محمد جواد فدایی، استاندار کرمان:

رفسنجان 1.2 میلیارد تن ذخایر مس دارد

محمد جواد فدایی، استاندار کرمان گفت: شهرستان رفسنجان دارای 82 معدن فلزی وغیر فلزی است که معدن مس با ذخیره 1.2 میلیارد تن، مهمترین معدن این شهرستان است.

رفسنجان 1.2 میلیارد تن ذخایر مس دارد
کد خبر: 356322
|
۱۳۹۸/۰۸/۱۰ ۰۸:۲۹:۳۰

اعتمادآنلاین| محمد جواد فدایی، استاندار کرمان شامگاه پنجشنبه در آیین جشنواره پسته در محل بزرگترین خانه خشتی جهان (خانه حاج آقا علی) در رفسنجان که با حضور سفرای بیش از 15 کشور جهان برگزار شد، افزود: شهرستان رفسنجان با وسعت بیش از 4.5 درصد از وسعت استان و جمعیت بالغ بر 300 هزار نفر یکی از شهرستان های مهم استان کرمان در حوزه باغات پسته و معادن است.

وی تصریح کرد: در این شهرستان ظرفیت هایی همچون شخصیت های برجسته سیاسی و موثر، آثارگردشگری، منطقه ویژه اقتصادی و82 معدن فلزی و غیرفلزی وجود دارد.

فدایی خاطرنشان کرد: در این شهرستان بیش از 10 مرکز آموزش عالی با 254 رشته و بیش از یکهزار عضو هیات علمی وجود دارد که در بخش علمی و پژوهشی رتبه بالایی در کشور دارد.

وی اظهار داشت: همچنین در این شهرستان بزرگترین کارخانه تولید کننده فروکروم در خاورمیانه ایجاد و راه اندازی شده است.

استاندار کرمان گفت: رفسنجان به لحاظ فرهنگی نیز محل تولد و رشد بزرگانی از جمله آیت الله هاشمی رفسنجانی است این بزرگمرد یکی از چهره های سیاسی، مذهبی و اجرایی کشور ایران بودضمن اینکه افراد دیگری هم در این شهرستان نقش موثری در اداره کشور داشتند.

27سفیر و رایزن اقتصادی از 15کشور آسیایی و اروپایی بمنظور آشنایی با ظرفیت های گردشگری و اقتصادی استان کرمان از روز چهارشنبه وارد این استان شده اند و قرار است این هیات در ادامه سفر سه روزه خود امروز (جمعه) با فعالالان اقتصادی کرمان نشستی را برگزار کنند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها