کد خبر: 351754
|
۱۳۹۸/۰۷/۲۳ ۰۹:۱۵:۵۹
| |

رتبه‌بندی کارت‌های بازرگانی در آینده‌ای نزدیک

رئیس سازمان توسعه تجارت گفت: با همکاری اتاق بازرگانی ایران و مرکز رتبه‌بندی آن در حال رتبه‌بندی کارت‌های بازرگانی هستیم و پس از آن می‌توانیم موارد استثنا شده را راحت‌تر اعمال کنیم.

رتبه‌بندی کارت‌های بازرگانی در آینده‌ای نزدیک
کد خبر: 351754
|
۱۳۹۸/۰۷/۲۳ ۰۹:۱۵:۵۹

اعتمادآنلاین| حمیدرضا زادبوم امروز سه شنبه در نشست صبحانه کاری با فعالان اقتصادی اتاق بازرگانی ایران افزود: ثبت سفارش برای کارت‌های بازرگانی صادر شده در سال‌های 97 و 98 واحدهای تولیدی آزاد است، در صدد هستیم برای تجار نیز ثبت سفارش آزاد شود.

وی با اشاره به طرح رتبه‌بندی کارت‌های بازرگانی تصریح کرد: با همکاری اتاق بازرگانی ایران و مرکز رتبه بندی آن در حال رتبه‌بندی کارت های بازرگانی هستیم و پس از آن می‌توانیم موارد استثنا شده را راحت‌تر اعمال کنیم.

زادبوم درباره برخی مشکلات در نرخ‌گذاری‌های گمرک اظهار داشت: سازمان توسعه تجارت عضو موثر کمیته نرخ‌گذاری است و می‌توانیم این مسائل را پیگیری کنیم.

وی با اشاره به تعرفه ترجیحی با کشورهای مختلف از جمله اوراسیا خاطرنشان کرد: این مذاکرات و اجماع نظر روی اقلام کالایی، روند سختی است. از پنجم آبان تعرفه 862 قلم کالا برای تجارت با اوراسیا حذف می‌شود و تا 6 ماه نمی‌توانیم آن را تغییر دهیم.

زادبوم ادامه داد: بعد از یک سال مذاکرات، تجارت آزاد با این 5 کشور که مهم‌ترین آنها روسیه است، آغاز می‌شود و 80 تا 85 درصد کالاها بدون تعرفه خواهند شد.

این مقام مسئول با اشاره به برخی انتقادات درباره صدور مجوزهای نمایشگاهی گفت: در این زمینه دو کمیته داشتیم که یکی از آن‌ها منحل شده، در کمیته دوم نیز قرار است از حضور اتاق بازرگانی استفاده کنیم.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها