کد خبر: 346892
|
۱۳۹۸/۰۷/۱۲ ۱۵:۰۰:۰۰
| |

شهاب‌الدین بی‌مقدار، نماینده مردم تبریز در مجلس، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

تشکیل وزارت بازرگانی اقدام مثبتی از سوی مجلس است/ وزیر بازرگانی باید روی صادرات متمرکز شود/ تعامل ایران با کشورهای همسایه درباره صادرات تقویت شود

شهاب‌الدین بی‌مقدار، نماینده مردم تبریز در مجلس، گفت: وزارت صمت واحدهای تولیدی زیادی دارد که پرداختن به مشکلات آنها وقت وزیر را می‌گیرد و دیگر نمی‌تواند برای بخش بازرگانی وقت کافی صرف کند. به همین دلیل باید وزارت بازرگانی تشکیل شود تا هم نظارتی بر کنترل قیمت‌ها داشته باشد هم بر صادرات متمرکز شود.

تشکیل وزارت بازرگانی اقدام مثبتی از سوی مجلس است/ وزیر بازرگانی باید روی صادرات متمرکز شود/ تعامل ایران با کشورهای همسایه درباره صادرات تقویت شود
کد خبر: 346892
|
۱۳۹۸/۰۷/۱۲ ۱۵:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ شهاب‌الدین بی‌مقدار، نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین ، با مثبت خواندن اقدام مجلس در تفکیک وزارت بازرگانی از وزارت صنعت و معدن و تشکیل وزارت جدید بازرگانی گفت: مجلس به تشکیل وزارت بازرگانی رأی داد و اگر شورای نگهبان از هزینه‌بر بودن آن ایراد نگیرد، یک وزیر برای وزارت صنعت و معدن خواهیم داشت و یک وزیر هم برای وزارت جدید بازرگانی به مجلس معرفی می‌شود.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور درباره شاخصه‌های وزارت جدید بازرگانی توضیح داد: توجه و تمرکز بر صادرات و توانمندی در تنظیم بازار از مهم‌ترین شاخصه‌های وزارت بازرگانی است و وزیرباید بتواند جلوی گران‌فروشی را بگیرد.

نماینده مردم تبریز در مجلس ادامه داد: برخی کالاها در جاهای مختلف تهران قیمت‌های متفاوتی دارد و این نشانگر عدم نظارت صحیح وزارت صمت بر بازار است و وزیر جدید وزارت بازرگانی باید بتواند این وضعیت را کنترل و تنظیم کند.

عضو فراکسیون امید مجلس با بیان اینکه «وزیر بازرگانی باید بتواند واردات را به اندازه ضرورت و نیاز کشور انجام دهد» گفت: وزیر بازرگانی همچنین باید برای رونق صادرات، مراکز تجاری‌ای ایجاد کند که صادرات بیشتری دارند و با کشورهای همسایه تعامل‌مان را تقویت کند؛ مثلاً اخیراً عراق برای صادرات سیب گمرکی می‌گیرد و از ورود لبنیات جلوگیری می‌کند. بنابراین توقع داریم وزیربازرگانی تعامل بیشتری با کشورهای همسایه برقرار کند.

بی‌مقدار در پایان تشکیل وزارت بازرگانی از وزارت صنعت و معدن را اقدامی خوب و مثبت قلمداد کرد و گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت واحدهای تولیدی زیادی دارد و این واحدهای تولیدی مشکلات زیادی مثل نقدینگی و مشکلات بیمه‌ای پیدا می‌کنند که وقت زیادی از وزیر می‌گیرد و او دیگر نمی‌تواند برای اموری مثل بازرگانی وقت کافی صرف کند.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: وزیر جدید باید کالاهایی که در دنیا بازار صادراتی و مصرف بیشتری دارد را شناسایی کند و تمرکز خود را روی این موارد بگذارد و آنها را در سیاست کلی کشور اعمال کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها