کد خبر: 346564
|
۱۳۹۸/۰۷/۰۸ ۱۶:۲۶:۵۷
| |

توسعه همکاری‌های حمل‌ونقلی بین ایران و ارمنستان بررسی شد

 محمد اسلامی که به سبب اهمیت موضوع ترانزیت در اجلاس روسای جمهور کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا، شرکت ‌کرده است. با سورن پاپیکیان وزیر مدیریت منطقه ای و زیر ساخت ارمنستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

توسعه همکاری‌های حمل‌ونقلی بین ایران و ارمنستان بررسی شد
کد خبر: 346564
|
۱۳۹۸/۰۷/۰۸ ۱۶:۲۶:۵۷

اعتمادآنلاین| ‌ وزیر راه و شهرسازی جمهوری اسلامی ایران در دیدار با وزیر مدیریت منطقه‌ای و زیرساخت و معاون نخست وزیر ارمنستان بر ضرورت توسعه همکاری‌های حمل‌ونقل، ترانزیت و زیرساخت بین تهران - ایروان تاکید شد و تشکیل کمیته‌ مدلسازی اتصال زیرساخت‌های ریلی و جاده‌ای مورد موافقت طرفین قرار گرفت.

محمد اسلامی که به سبب اهمیت موضوع ترانزیت در اجلاس روسای جمهور کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا، شرکت ‌کرده است. با سورن پاپیکیان وزیر مدیریت منطقه ای و زیر ساخت ارمنستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

همکاری‌های حمل‌ونقلی و ترانزیتی و توسعه زیر ساخت در این دیدار مورد مذاکره قرار گرفت و دو طرف بر نهایی سازی فوری توافقنامه خلیج فارس-دریای سیاه تاکید کردند، همچنین طرفین برای تشکیل فوری کمیته‌ای که اتصال زیر ساخت‌های ریلی و جاده ای دو طرف را مدلسازی کند، موافقت کردند.

وزیر راه و شهرسازی جمهوری اسلامی ایران در این دیدار بر ضرورت کاهش متقابل عوارض جاده‌ای اشاره کرد و خواستار برگزاری کمیته جاده‌ای در سریع‌ترین زمان ممکن شد و از وزیر مدیریت منطقه‌ای و زیرساخت ارمنستان برای شرکت در نمایشگاه هفته حمل‌ونقل در تهران دعوت به عمل آورد.

اسلامی همچنین با مهر گریگوریان معاون نخست وزیر ارمنستان ملاقات و پیرامون ضرورت همکاری ترانزیتی دو کشور در زمینه جاده ابریشم، کریدور خلیج فارس-دریای سیاه و کریدور شمال-جنوب گفت‌وگو کرد.

علاوه براین در جریان مذاکرات مزبور، دو طرف برای تشکیل فوری کمیته حمل‌ونقل و زیر ساخت بین دو کشور در سریع‌ترین زمان با هدف ایجاد تحول در ارتباطات حمل‌ونقلی دو کشور و حل‌وفصل برخی مشکلات فعلی موافقت کردند.

کاهش عوارض از سوی طرف ارمنی؛ برگزاری نشست در زمینه حمل‌ونقل جاده‌ای؛ آمادگی برای ارتقای زیرساخت های جاده ای و ریلی طرف ارمنی توسط شرکت های توانمند طرف ایرانی؛ طراحی ایده‌ها و مدل‌های مختلف مالی برای اجرای پروژه‌ها؛ اشاره به وضعیت حمل‌ونقل در

ایران با ذکر آمار و ارقام در حوزه های مختلف حمل‌ونقلی؛ طرح موضوع همکاری در حوزه حمل‌ونقل هوایی؛ پیشنهاد وزیر راه و شهرسازی مبنی بر تشکیل نشست در حوزه زیر ساختی برای پیگیری موضوعات مربوط به پروژه‌های موردنظر با توجه به پیشنهاد طرف ارمنی برای برگزاری کمیسیون برای ارتقای روابط حمل‌ونقلی و آمادگی برای دعوت از مقام های ارمنی برای شرکت در مناسبت‌های حمل‌ونقلی کشورمان نظیر هفته حمل‌ونقل از مهم‌ترین موضوع های مطرح شده بین وزیر راه و شهرسازی در ملاقات با همتای ارمنی وی بود.

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی جمهوری اسلامی ایران برای شرکت در همایش بین‌المللی ظرفیت‌های ترانزیتی اوراسیا، ملاقات با مقامات و وزرای شرکت‌کننده در این همایش و همچنین پیگیری توسعه روابط کشورمان با جمهوری ارمنستان در حوزه حمل و نقل و ترانزیت به ارمنستان سفر کرده است.

همایش ترانزیتی اوراسیا با حضور نمایندگان عالی‌رتبه از کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا و کشورهای منطقه، سازمان‌ها و نهادهای تخصصی اقتصادی، زیربنایی و حمل‌ونقلی و با حضور وزیر محترم راه و شهرسازی جمهوری اسلامی ایران به عنوان میهمان ویژه در تاریخ هشتم و 9 مهرماه در ایروان پایتخت ارمنستان برگزار می‌شود.

گفتنی است: وزیر راه و شهرسازی جمهوری اسلامی ایران صبح امروز (دوشنبه ) برای پیگیری توافق های گذشته و بررسی راهکارهای افزایش سطح همکاری‌های ایران و جمهوری ارمنستان با وزیر مدیریت منطقه‌ای و زیرساخت ارمنستان و معاون نخست‌وزیر ارمنستان ملاقات کرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها