کد خبر: 337091
|
۱۳۹۸/۰۶/۱۱ ۱۵:۰۳:۴۷
| |

واردات کاملا کنترل شده است

قائم مقام وزیر صنعت در امور بازرگانی با بیان اینکه در شرایط فعلی واردات کاملا کنترل شده است، گفت: تحریم کنندگان بر روی محدودیت منابع ارزی ما و افزایش واردات تمرکز کرده بودند که این هدفشان محقق نشد.

واردات کاملا کنترل شده است
کد خبر: 337091
|
۱۳۹۸/۰۶/۱۱ ۱۵:۰۳:۴۷

اعتمادآنلاین| حسین مدرس خیابانی قائم مقام وزیر صنعت در امور بازرگانی امروز در جلسه تودیع و معارفه سرپرست های سازمان توسعه تجارت ایران گفت: امروز در کشور مهمترین موضوع در حوزه داخلی تنظیم بازار ودر حوزه خارجی صادرات است.

وی با بیان اینکه در شرایط فعلی واردات کاملا کنترل شده است افزود: تحریم کنندگان بر روی محدودیت منابع ارزی ما و افزایش واردات تمرکز کرده بودند که این هدفشان محقق نشد.

مدرس خیابانی اظهار داشت: واردات سال 97 نسبت به 96 حدود 22 درصد کاهش یافته و حجم صادرات غیر ضروری کاهش یافته است.

قائم مقام وزیر صنعت در امور بازرگانی افزود: علیرغم اینکه صادرات ما هم هدف تحریم کنندگان قرار گرفت اما در این بخش کاهشی نداشته ایم. این در حالی است که صادرکنندگان و تجار ما به لحاظ شرایط مختلف از جمله مبادلات بانکی ، حمل و نقل و .....بسیار متفاوت با وضعیت صادر کنندگان کشورهای رقیب است.

وی افزود: امروز در شرایط جنگ اقتصادی قرار داریم و اگر این شرایط را باور داشته باشیم باید رویه هایمان را تغییر دهیم بطوریکه دربحث تامین کالاهای اساسی و مواد اولیه و تجهیزات تولید باید روان ترین دستورالعمل ها را بنویسیم.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها