کد خبر: 336662
|
۱۳۹۸/۰۶/۱۱ ۰۹:۱۵:۰۰
| |

غلامرضا تاجگردون، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

دولت باید 70 هزار میلیارد تومان در هزینه‌های سال جدید صرفه‌جویی کند/ کاهش هزینه‌های کشور قطعاً تبعاتی هم دارد

غلامرضا تاجگردون، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، گفت: پیش‌بینی شده که درآمدها در سال جدید 70 هزار میلیارد تومان کاهش می‌یابد؛ یعنی دولت باید 70 هزار میلیارد تومان در هزینه‌های کشور صرفه‌جویی کند. کاهش هزینه‌ها به این معناست که مثلاً نصف بودجه تعیین‌شده برای هر بخش محقق می‌شود. این کاهش هزینه شامل همه بخش‌های درآمدی، هزینه‌ای و مالی می‌شود که البته تبعاتی هم دارد.

دولت باید 70 هزار میلیارد تومان در هزینه‌های سال جدید صرفه‌جویی کند/ کاهش هزینه‌های کشور قطعاً تبعاتی هم دارد
کد خبر: 336662
|
۱۳۹۸/۰۶/۱۱ ۰۹:۱۵:۰۰

اعتمادآنلاین| غلامرضا تاجگردون، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین ، با اشاره به اظهارات اخیر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه درباره اینکه سال جاری کسری بودجه نخواهیم داشت، گفت: دکتر نوبخت در سخنان اخیر خود اعلام کرد که سال جاری کسری بودجه نخواهیم داشت و ظاهراً قرار است با ایجاد هماهنگی بین هزینه‌ها و درآمد کشور این کمبود و کسری بودجه را حل کنند.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس توضیح داد: اگرچه درآمد‌ها در سال جاری کامل محقق نمی‌شود، اما از آنجا که هزینه‌ها بر اساس درآمد‌ها تنظیم شده است، طبق اظهارات اخیر رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در سال 98 کسری بودجه نداریم؛ یعنی در واقع برنامه‌ریزی‌ها به گونه‌ای است که درآمد‌ها و هزینه‌ها با یکدیگر یکسان شوند.

تاجگردون ادامه داد: پیش‌بینی شده که درآمدها در سال جدید 70 هزار میلیارد تومان کاهش می‌یابد، در نتیجه دولت باید 70 هزار میلیارد تومان هزینه‌های کشور را کاهش دهد؛ یعنی با توجه به شرایط اقتصادی خاص کشور و برنامه‌ریزی مناسب، دقیقاً این رقم را در هزینه‌ها صرفه‌جویی کند.

نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: کاهش هزینه‌ها به این معناست که مثلاً اگر قرار بوده به بخشی 2 میلیون تومان اختصاص داده شود، در این شرایط جدید یک میلیون تومان آن تخصیص داده می‌شود.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس در پایان گفت: این کاهش هزینه‌ها مربوط به همه بخش‌ها از جمله بخش عمران، هزینه‌ای، جاری و مالی است که البته کشور را با مشکلاتی مواجه خواهد کرد ولی در شرایط فعلی گریزی از آن نیست.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها