رحمانی خبر داد؛

کاهش 86 درصدی واردات لوازم خانگی در پارسال / افتتاح مراکز تولید لوازم خانگی هوشمند در تهران

وزیر صمت از کاهش 86 درصدی لوازم خانگی به کشور خبر داد و گفت: توانستیم با کاهش واردات لوازم خانگی صادراتمان را بالا ببریم.

کاهش 86 درصدی واردات لوازم خانگی در پارسال / افتتاح مراکز تولید لوازم خانگی هوشمند در تهران
کد خبر: 334800
|
۱۳۹۸/۰۶/۰۵ ۰۹:۴۱:۱۶

اعتمادآنلاین| رضا رحمانی وزیر صمت در مراسم افتتاح همزمان طرح صنعتی و تولیدی بمناسبت هفته دولت در استان تهران در کارخانه امرسان در خط تولید یخچال‌های هوشمند گفت: امروز 34 واحد صنعتی در تهران افتتاح می‌شود و با توجه به فشار تحریم‌ها توانسته ایم به فعالیت‌های صنعتی مطلوبی برسیم.


او گفت: سال گذشته 86 درصد واردات لوازم خانگی کاهش داشته و خوشبختانه ظرفیت صادراتمان امسال نسبت به سال 97 افزایش یافته است.

رحمانی مشکل اصلی صنعت را نقدینگی خواند و افزود: مشکل ما عدم وجود نقدینگی در لوازم خانگی است، امسال باید توجه ویژه‌ای برای تامین نقدینگی واحد‌های تولیدی در کشور صورت گیرد چرا که نقدینگی در تولید مثل آب به مزرعه و خون به رگ است.


رحمانی گفت: خوشبختانه امکانات و تجهیزات خوبی برای تولید در بخش‌های مختلف کشور وجود دارد که برای رونق تولید و اشتغال باید به بهترین وجه ممکن بستر تامین مالی بنگاه‌های اقتصادی را در جامعه فراهم کرد.

وزیر صمت تصریح کرد: خوشبختانه امسال هم برای اولین بار واحدهای تولیدی، تولید لوازم خانگی هوشمند در تهران افتتاح می‌شود که این اولین قدم برای هوشمند سازی منازل شهروندان است و این طرح با همکاری دانشگاه تهران اجرایی شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها