ناصر نبی پور، رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران مطرح کرد؛

وجود روزانه 250 تن تخم مرغ مازاد در کشور/ صادرات غیررسمی به عراق

ناصر نبی پور، رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران، با بیان اینکه روزانه 250 تن تخم مرغ مازاد در کشور وجود دارد، گفت: تولید زیاد اجازه نمی دهد قیمت این کالا حتی به نرخ مصوب دولت برسد.

وجود روزانه 250 تن تخم مرغ مازاد در کشور/ صادرات غیررسمی به عراق
کد خبر: 332103
|
۱۳۹۸/۰۵/۲۸ ۱۱:۱۰:۱۰

اعتمادآنلاین| ناصر نبی پور، رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران، با بیان اینکه روزانه 240 تا 250 تن مازاد تخم مرغ در کشور وجود دارد، گفت: تنها حدود 80 تا 100 تن تخم مرغ از کشور صادر می شود که آن هم به صورت قاچاق و غیررسمی است.

وی اضافه کرد: همین مازاد تولید باعث شده که قیمت تخم مرغ حتی به نرخ مصوب ستاد تنظیم بازار (7740 تومان) هم نرسد و در حدود یکماه اخیر میانگین نرخ این کالا درب مرغداری بین 6400 تا 6500 تومان است.

این فعال بخش خصوصی ادامه داد: بیشتر تخم مرغ کشور در حال حاضر به صورت غیررسمی به کشور عراق صادر می شود این محموله ها در داخل کشور تمام تاییدیه های لازم بهداشتی را اخذ می کنند و بدون هیچ مشکلی تا مرز می روند اما به دلیل مشکلاتی که در این زمینه در کشور عراق وجود دارد از مرز به صورت غیررسمی و قاچاق وارد این کشور می شود.

نبی پور با اشاره به اینکه در 3 ماهه امسال نزدیک به 11 هزارتن تخم مرغ از کشور صادر شده است، افزود: در سال 94 ماهی حدود 10 هزارتن تخم مرغ از کشور صادر می کردیم.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر دولت باید از تشکل های تولیدی و تولیدکنندگان حمایت کند تا مشکلی برای تولید ایجاد نشود، گفت: باتوجه به اینکه به فصل پاییز و زمستان نزدیک می شویم و احتمال دارد تخم مرغ در آن فصول به صورت مقطعی گران شود بهتر است دولت مقداری تخم مرغ از تشکل ها خریداری و ذخیره کند تا اگر در آن مقطع شاهد گرانی بودیم نیاز به واردات از کشورهای دیگر از جمله ترکیه نباشد و با ذخایر داخلی بتواند بازار را تنظیم کند.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها