کد خبر: 328158
|
۱۳۹۸/۰۵/۱۵ ۱۰:۳۷:۱۲
| |

یوان چین در پایین‌ترین سطح 10 سال اخیر

تشدید جنگ تجاری بین واشنگتن و پکن، یوان را به پایین ترین سطح خود از سال 2010 رساند.

یوان چین در پایین‌ترین سطح 10 سال اخیر
کد خبر: 328158
|
۱۳۹۸/۰۵/۱۵ ۱۰:۳۷:۱۲

اعتمادآنلاین| ارزش پول ملی چین دیروز در برابر دلار به 7.1114 یوان رسید تا پس از 10 سال، دلار در کانال بالای هفت یوانی مبادله شود. این مساله با واکنش فوری آمریکایی‌ها مواجه شد و بسیاری از مقامات این کشور، چین را به دخالت تعمدی در نرخ ارز و به راه انداختن جنگ اری متهم کردند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، این نرخ که از اوت 2010 بی سابقه بود پس از آن به ثبت رسید که با به نتیجه نرسیدن آخرین دور از مذاکرات تجاری بین آمریکا و چین در شهر شانگهای، رئیس جمهور آمریکا تهدید کرد که از یکم سپتامبر امسال، 300 میلیارد دلار باقی مانده از محصولات وارداتی چینی را مشمول اعمال تعرفه 10 درصدی خواهد کرد. در صورت تحقق چنین امری، دولت ترامپ بر تمامی واردات 550 میلیلارد دلاری آمریکا از چنین تعرفه 10 تا 25 درصدی اعمال کرده است.

از سوی دیگر چین بر تمامی 110 میلیارد دلار واردات خود از آمریکا تعرفه اعمال و تهدید کرده است که به هر اقدام بعدی آمریکا پاسخ فوری وقاطع خواهد داد.

نوسانات یوان توسط دولت چین کنترل می‌شود و باید حداکثر صعود یا نزول آن در مقابل دلار در هر روز دو درصد باشد. روند نزولی یوان امروز اندکی متوقف شد به گونه‌ای که در معاملات روز سه شنبه، ارزش یوان اندکی بهبود یافت و در نهایت هر دلار به 7.0699 یوان کاهش یافت. با این حال دلار هنوز بالاتر از کانال هفت یوان قرار دارد که مرز روانی بسیار مهمی تلقی می‌شود چرا که این مرز از سال 2010 تاکنون شکسته نشده بود.

کن چونگ، استراتژیست ارشد ارزی در بانک میزوهو ژاپن، گفت: به نظر می‌رسد که دور تازه افزایش تعرفه‌ها با اقدامات متقابل طرفین همراه شود و این مساله حتی می تواند به توقف مذاکرات منجر شود. فکر می‌کنم بانک مرکزی چین در کوتاه مدت دلیلی برای ثبات بخشیدن به یوان نمی‌بیند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها