دبیرکل سندیکای بیمه‌گران ایران:

بدهی سایپا به بیمه‌ها از سود سالانه صنعت بیمه بیشتر است

دبیرکل سندیکای بیمه‌گران ایران گفت: سود صنعت بیمه و همه شرکت‌های بیمه‌ای کشور در طول یکسال به حدود 900 میلیارد تومان می‌رسد، اما سایپا به تنهایی بیش از یک هزار میلیارد تومان به بیمه‌ها بدهی دارد که آن را نمی‌پردازد.

بدهی سایپا به بیمه‌ها از سود سالانه صنعت بیمه بیشتر است
کد خبر: 328027
|
۱۳۹۸/۰۵/۱۴ ۲۲:۵۲:۰۰

اعتمادآنلاین| محمد علیپور روز دوشنبه در نشست خبری، با اشاره به بدهی سایپا به شرکت‌های بیمه، گفت: سایپا بیش از یک هزار میلیارد تومان به شرکت‌های بیمه بابت بیمه شخص ثالث خودروهای صفر کیلومتر بدهکار است و از پرداخت این بدهی تاکنون خودداری کرده است.

دبیرکل سندیکای بیمه گران خاطر نشان کرد: این شرکت‌ها تلاش می کنند با تاخیر در پرداخت بدهی خود به بیمه‌ها، پول را در اختیار خود نگه داشته و سود بیشتری کسب کنند، اما با هر روز تاخیر در پرداخت این بدهی، بیمه‌ها متضرر می‌شوند.

دبیرکل سندیکای بیمه‌گران تصریح کرد: در مذاکراتی که انجام شده، تاکید کرده‌ایم که ابتدا تکلیف بدهی ها معلوم شود.

علیپور با انتقاد از بی‌انضباطی ترافیکی در کشور گفت: حدود 30 درصد تلفات رانندگی مربوط به راکبان موتورسیکلت بوده، این در حالی است که در بسیاری از کشورها مانند شرق آسیا شمار موتورسیکلت هایشان نسبت به کشورما بیشتر بوده اما تلفاتشان کمتر است.

وی درباره تصویب اساسنامه سندیکای بیمه‌گران نیز گفت: از مشکلات و ایرادها در سندیکا، نبود ضمانت اجرا برای عملیاتی کردن تصمیمات است.

دبیرکل سندیکای بیمه‌گران با اشاره به اقدامات انجام شده در سندیکا برای توسعه فعالیت‌ها، افزود: کارگروه‌های تخصصصی و فنی توسط سندیکای بیمه تشکیل شده که باعث ایجاد هماهنگی و ارتقای عملکرد این صنعت شده است.

وی درباره اخذ عوارض و مالیات از صنعت بیمه نیز گفت: عوارض باید از فعالیت‌های مضر و ممنوعه اخذ شود، بنابراین نباید از فعالیت‌های بیمه که کارکردی مثبت در جامعه دارد عوارض دریافت شود.

دبیرکل سندیکای بیمه‌گران ادامه داد: درباره عوارض و مالیات مربوط به فعالیت‌های بیمه با مجلس نیز مذاکراتی داشته‌ایم و اکنون ذهنیت مسئولان نسبت به اخذ عوارض از بیمه اصلاح شده است.


منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها