کد خبر: 320090
|
۱۳۹۸/۰۴/۲۱ ۱۵:۰۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

خانه‌های لاکچری، برای اجاره یا فرار از مالیات؟

خانه‌های لاکچری، پنت‌هاوس‌ها و همچنین خانه‌باغ‌هایی هستند که بابت اجاره یک ماه آنها مبالغی بین 50 تا 100 میلیون تومان پرداخت می‌شود.

خانه‌های لاکچری، برای اجاره یا فرار از مالیات؟
کد خبر: 320090
|
۱۳۹۸/۰۴/۲۱ ۱۵:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| الیاس جرجندی - هر چقدر هم بازار مسکن در ایران دچار آشوب و التهاب شود و بخش عظیمی از مردم جامعه برای خرید و حتی اجاره یک آپارتمان نقلی با مشکل روبه‌رو شوند، اما باز هم هستند افرادی که این بازار نه‌ تنها آنها را نگران نمی‌کند که حتی موجبات کسب درآمدهای سرشاری را برایشان فراهم می‌کند.

این روزها که مشکلات اجاره‌نشینی و قیمت‌های افسارگسیخته در این بخش بسیاری را بر آن داشته است تا به حاشیه‌نشینی روی بیاورند، اما در مناطق شمالی تهران فایل‌هایی برای اجاره در بنگاه‌های مشاوره املاک یافت می‌شود که با شنیدن مبالغ رهن و اجاره آن هوش از سر قشر ضعیف جامعه می‌پرد.

خانه‌های لاکچری، پنت‌هاوس‌ها و همچنین خانه‌باغ‌هایی که بابت اجاره یک ماه آنها مبالغی بین 50 تا 100 میلیون تومان پرداخت می‌شود. این در حالی است که برای اجاره یک آپارتمان معمولی و کوچک در سطح شهر باید مبلغی بین یک تا سه میلیون تومان در ماه پرداخت کرد.

این تمام ماجرا نیست چرا که پنت‌هاوس‌هایی وجود دارد که برای رهن کامل آنها باید مبلغی بالغ‌ بر هشت میلیارد تومان پرداخت کرد.

قیمت‌های بالای اجاره برای لاکچری‌نشینی

در منطقه زعفرانیه اجاره یک پنت‌هاوس با 520 متر زیربنا به‌ صورت مبله و تمام‌فرنیش که سه پارکینگ و سونا و استخر دارد، ماهانه 500 میلیون تومان رهن و 80 میلیون تومان اجاره است.

فایل اجاره خانه لاکچری

در فرمانیه هم یک آپارتمان 560 متری پنج‌خوابه که دارای 100 متر تراس دید 360 درجه و مشاعات فول هتلینگ و همچنین یک استخر روباز در روف گاردن است، به مبلغ هشت میلیارد تومان رهن داده می‌شود.

فایل اجاره خانه 8 میلیاردی

دفاتر املاک می‌گویند که تجار ایرانی مقیم اروپا و آمریکا، دوتابعیتی‌ها و خارجی‌ها برای اقامت موقت از این خانه‌های اجاره‌ای استفاده می‌کنند و در اغلب روزهای سال هم خالی هستند. با این‌ حال مالکان این واحدها آنها را مرتب آگهی می‌کنند که بتوانند در صورت تصویب قوانین مالیاتی در مجلس، با این توجیه که خانه آگهی شده و اجاره نرفته است، از پرداخت مالیات فرار کنند.

اکنون با تمام این موارد، موضوعی که بیش از اجاره‌های سرسام‌آور توجه‌ها را به خود جلب می‌کند، فایل‌های صوری اجاره در بنگاه‌های اجاره املاک است.

چند وقتی است دولتی‌ها و مجلسی‌ها در راستای کنترل بازار اجاره‌بها و خرید و فروش مسکن موضوع مالیات بر خانه‌های خالی را مطرح کرده‌اند.

از همین رو برخی از صاحبان این خانه‌ها برای اینکه در دام مالیاتی این قانون در آینده گرفتار نشوند، اقدام به سپردن خانه‌های خود به بنگاه‌های املاک کرده‌اند تا در آینده با پیش کشیدن این موضوع خود را معاف از پرداخت مالیات بر خانه‌های خالی کنند.

با توجه به همین موضوع نیز برخی از مشاوران املاک واقع در شمال تهران عنوان کرده‌اند که 90 درصد این خانه‌ها خالی هستند و حتی خانواده‌های مرفه تمایلی به اجاره این آپارتمان‌ها نشان نمی‌دهند.

باید امیدوار بود تا مسئولان و قانون‌گذاران برای حل مشکل فایل‌های صوری اجاره خانه راهکاری بیندیشند تا در آینده جلوی سوءاستفاده برخی اشخاص برای فرار از پرداخت مالیات خانه‌های خالی گرفته شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها