کد خبر: 319703
|
۱۳۹۸/۰۴/۱۸ ۱۴:۴۱:۱۵
| |

رئیس انجمن امدادخودروی کشور اعلام کرد؛

امکان امدادرسانی سیار به خودروهای سنگین در آینده نزدیک/ احتمال افزایش تعرفه حمل خودرو در سال جاری

سیدمهدی حسینی، رئیس انجمن امدادخودروی کشور اظهار داشت: نسبت به ایجاد یک بانک اطلاعاتی از امدادگران اقدام کرده‌ایم و به راحتی هویت تمام امدادگران با پلاک خودرو قابل شناسایی است.

امکان امدادرسانی سیار به خودروهای سنگین در آینده نزدیک/ احتمال افزایش تعرفه حمل خودرو در سال جاری
کد خبر: 319703
|
۱۳۹۸/۰۴/۱۸ ۱۴:۴۱:۱۵

اعتمادآنلاین| سیدمهدی حسینی، رئیس انجمن امدادخودروی کشور در همایش آموزشی اجرای امداد خودروی جاده‌ای با بیان اینکه پس از تصویب اصل 44 قانون اساسی و حمایت رهبری از این قانون جایگاه ویژه‌ای برای مدیریت و توسعه بخش خصوصی در کشورمان ایجاد شد، گفت: با کاهش تصدی‌گری دولت در بخش‌های مختلف امکان توسعه کسب و کار و افزایش اشتغال‌زایی با حضور بخش خصوصی ایجاد می‌شود.

وی با اشاره به رویکرد علمی شدن مشاغل در کشور اظهار داشت: به دنبال افزایش دانش در رشته‌های مختلف نسبت به ثبت رشته امدادگری خودرو اقدام کرد‌ه‌ایم و امروز در دانشگاه علم و صنعت توافق‌هایی نسبت به این موضوع انجام دادیم تا در نظام فنی و حرفه‌ای رشته امدادگری ایجاد شود و بتوانیم استانداردهای این صنف را افزایش دهیم.

رئیس انجمن امدادخودروی کشور با اشاره به شناسه‌دار شدن امدادگران با توجه به پلاک خودرو گفت: نسبت به ایجاد یک بانک اطلاعاتی از امدادگران اقدام کرده‌ایم و به راحتی هویت تمام امدادگران با پلاک خودرو قابل شناسایی است.

حسینی با اشاره به ثبت تعرفه‌های امدادخودرو در دستگاه پوز گفت: در حال حاضر در دستگاه پوز امدادخودرویی‌ها فاکتور منتشر می‌شود و مثل گذشته امکان گرانفروشی وجود ندارد و قیمت‌ها در دستگاه پوز ثبت شده است.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر راه‌اندازی امداد خودرو ویژه ماشین‌آلات سنگین اعم از کامیون و اتوبوس گفت: در دستورالعمل امداد خودرو به این نکته توجه شده است و امکان امدادرسانی به خودروهای سنگین و سبک وجود دارد که ما هم این موضوع را در دستور کار قرار دادیم.

رئیس انجمن امدادخودروی کشور افزود: در حال حاضر خدمات رسانی سیار به ماشین‌آلات سنگین به صورت رسمی در کشورمان وجود ندارد اما این موضوع را در دستور کار قرار داده‌ایم و کلید شروع خورده شده است.

حسینی با تاکید بر اینکه به زودی کانون جهانگردی اتومبیل‌رانی از عرصه امدادخودرو خداحافظی می‌کند گفت: کانون جهانگردی و اتومبیل‌رانی وابسته به دولت است و در حوزه امدادرسانی به خودروها به دنبال انحصارطلبی است و در دستور العمل‌ها اعمال نفوذ می‌کند. با شکایت انجمن، کانون جهانگردی یک بار در دیوان محکوم شد و به زودی باید از این حوزه خارج شود.

وی با بیان اینکه وزیر راه و شهرسازی معتقد است امدادگران خودرو باید زیر نظر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فعالیت داشته باشند گفت: سال گذشته اعلام شد که مجوز برای این حوزه باید از طریق وزارت صنعت، معدن و تجارت اخذ شود اما واقعیت این است که این وزارتخانه نمی‌تواند در خارج از شهر نظارت کافی را داشته باشد و نظر وزیر را ه و شهرسازی هم بر این است که حوزه نظارتی امدادگران سازمان راهداری باشد.

حسینی همچنین درباره احتمال تغییر تعرفه حمل خودرو اظهار داشت: قیمت‌ها هنوز قیمت‌های مصوب سال گذشته است و افزایش قیمتی صورت نگرفته است اما انجمن درصد پیشنهادی برای افزایش نرخ تعرفه حمل خودرو را به سازمان حمایت از تولیدکننده و مصرف کننده پشنهاد داده است که در صورت تصویب آن، اطلاع‌رسانی‌ها لازم انجام می‌شود.

وی تاکید کرد در حال حاضر برخی‌ها نسبت به امدادرسانی سیار بدون آرم و داشتن هویت حقوقی به خودروها در سطح جاده‌ها اقدام می‌کنند که مردم باید بدانند در صورت بروز هر گونه مشکلی امکان پیگیری‌های حقوقی و شکایت از آن وجود ندارد.

همچنین در ادامه این مراسم جبارعلی ذاکری رئیس دانشگاه علم و صنعت با اشاره به اقدامات انجام شده برای ثبت رشته امدادخودرو در نظام فنی - حرفه‌ای اظهار داشت: دانشگاه حمایت خود را برای این اقدام اعلام می‌کند و این صنف می‌تواند از نتایج تحقیقات پژوهشی برای افزایش سطح علمی رشته امدادگری استفاده کند.

وی افزود: در دو دهه آینده بسیاری از مشاغل از بین خواهند رفت و یا تغییر می‌کنند به طوری که 25 درصد مردم در این فاصله زمانی شغل خود را از دست می‌دهند.

ذاکری با بیان اینکه با توجه به رشد فناوری کسب و کار الکترونیکی جای کسب و کار جاری را می‌گیرند گفت: به زودی نوع بسیاری از کسب و کار در کشور تغییر می‌کند و بسیاری از خدمات به صورت غیرحضوری به مردم ارائه می‌شود.

وی تاکید کرد: تمام مشاغل باید از بسترهای فناوری جدید برای ارائه خدمات غیرحضوری و یا به حداقل رساندن خدمات فیزیکی استفاده کنند و امدادگران هم می‌توانند به این جمع بپیوندند و بسیاری از خدمات را از طریق اپلیکیشن‌ها به کاربران خود ارائه دهند.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها