کد خبر: 319402
|
۱۳۹۸/۰۴/۱۷ ۱۵:۰۷:۳۳
| |

رییس سازمان برنامه و بودجه:

مرکز پژوهش‌های توسعه و آینده‌نگری مکلف به تحلیل دقیق روند توسعه کشور است

محمد‌باقر نوبخت، معاون رییس‌جمهوری و رییس این سازمان و رییس هیأت امنای مرکز پژوهش‌های توسعه و آینده‌نگری عنوان کرد: مرکز پژوهش‌های توسعه و آینده‌نگری مکلف به تحلیل دقیق روند توسعه کشور است.

مرکز پژوهش‌های توسعه و آینده‌نگری مکلف به تحلیل دقیق روند توسعه کشور است
کد خبر: 319402
|
۱۳۹۸/۰۴/۱۷ ۱۵:۰۷:۳۳

اعتمادآنلاین| نشست تخصصی گروه توسعه، تأمین مالی و اقتصاد بین‌الملل مرکز پژوهش‌های توسعه و آینده‌نگری به ریاست محمد‌باقر نوبخت معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور و رییس هیأت امنای این مرکز و با شرکت جمعی از کارشناسان و صاحب‌نظران توسعه در محل این مرکز برگزار شد.


محمد‌باقر نوبخت، معاون رییس‌جمهور و رییس این سازمان و رییس هیأت امنای مرکز پژوهش‌های توسعه و آینده‌نگری در این نشست اظهار داشت: برای رسیدن به اهداف توسعه کشور، مطالعه و تبیین وضع موجود، با تمام مسایل و مشکلات پیش‌رو و تحقق وضع مطلوب ضروری است و موضوع نهاد‌سازی در امر توسعه بسیار اساسی و مهم است.


دکتر نوبخت افزود: بر اساس تمام اسناد فرادستی کشور، سازمان برنامه و بودجه کشور، مأمور راهبری و رصد توسعه کشور است و تأسیس و تقویت مرکز پژوهش‌های توسعه و آینده‌نگری با هدف نهاد سازی برای توسعه انجام شده است.


رییس هیأت امنای مرکز پژوهش‌های توسعه و آینده‌نگری با تصریح بر اهمیت مطالعه در روند توسعه گفت: این مرکز به عنوان نهادی علمی و قانونی تأسیس شد تا در امر فعالیت‌های پژوهشی و مطالعاتی، بازوی توانمندی برای سازمان برنامه و بودجه کشور باشد.


وی افزود: کار مرکز در سه سطح مطالعات کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت دنبال می‌شود و مرکز آمار ایران و سازمان نقشه برداری کشور هم در تامین داده‌های مورد نیاز به این مرکز کمک می‌کنند.


رییس سازمان برنامه و بودجه کشور در ادامه اظهارات خود تأکید کرد که ما، در گروه توسعه، تأمین مالی و اقتصاد بین الملل، از همکاری تمام مراکز علمی که به صورت تخصصی به مطالعه برنامه‌ریزی توسعه مشغول هستند و نیز از تجارب صاحب‌نظران این عرصه بهره خواهیم برد و با لحاظ کردن این که، توسعه کشور امری بومی و درون‌زا است، از تمام تجربه های جهانی و بین‌المللی نیز استفاده می‌کنیم.


گزارش مذکور حاکی است که در این نشست تخصصی، شرکت‌کنندگان به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند و به ترسیم جایگاه واقعی صندوق توسعه ملی در روند توسعه کشور، تقویت بیشتر نقش و جایگاه شوراهای برنامه‌ریزی و توسعه استان ها، مدیریت دانش و نیز آینده‌نگری در روند مطالعات تأکید کردند.


شایان ذکر است که جلسه گروه توسعه، تأمین مالی و اقتصاد بین الملل مرکز پژوهش های توسعه و آینده‌نگری هر هفته یک بار تشکیل می شود.

منبع: مرکز اطلاع‌رسانی، روابط‌عمومی و امور بین‌الملل سازمان برنامه و بودجه کشور

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها