کد خبر: 317958
|
۱۳۹۸/۰۴/۱۲ ۲۰:۱۰:۵۱
| |

افزایش تولید محصولات کشاورزی با اجرای شبکه های فرعی آبیاری و زهکشی

سید رحیم سجادی، مجری طرح جامع شبکه های فرعی آبیاری و زهکشی غرب و شمال غرب کشور عنوان کرد: اجرای شبکه های فرعی آبیاری و زهکشی در 6 استان غربی و شمال غربی کشور از سال 1394 در سطح کشور شروع شده تا پایان مهرماه سال جاری عملیات اجرایی آن به پایان خواهد رسید.

افزایش تولید محصولات کشاورزی با اجرای شبکه های فرعی آبیاری و زهکشی
کد خبر: 317958
|
۱۳۹۸/۰۴/۱۲ ۲۰:۱۰:۵۱

اعتمادآنلاین| سید رحیم سجادی، مجری طرح جامع شبکه های فرعی آبیاری و زهکشی غرب و شمال غرب کشور گفت: اجرای شبکه های فرعی آبیاری و زهکشی در 6 استان غربی و شمال غربی کشور (شامل ایلام، کرمانشاه، کردستان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل) با اعتباری بیش از پنج هزار میلیارد تومان ازسال 1394 آغاز شده است.

سید رحیم سجادی افزود: این طرح تاکنون بیش از 90 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و تا پایان مهرماه امسال عملیات اجرایی آن تمام می‌شود.

مجری طرح جامع شبکه های فرعی اظهار داشت: اجرای این طرح در سطح 42 هزار هکتار از اراضی استان اردبیل، تولید محصولات کشاورزی را از 300 هزار تن به بیش از یک میلیون تن افزایش می‌دهد.

وی ادامه داد: در شرایط خشکسالی چندسال اخیر در اراضی دیم، میزان برداشت محصولات کشاورزی به 500 کیلوگرم در هکتار تقلیل یافته بود.

سجادی بیان کرد: با اجرای طرح شبکه های فرعی آبیاری و زهکشی میزان متوسط برداشت محصولات کشاورزی حداقل به چهار تن در هکتار افزایش خواهد یافت؛ ضمن اینکه امکان کشت دوم نیز برای کشاورزان و بهره برداران ممکن می‌شود.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها