کد خبر: 317610
|
۱۳۹۸/۰۴/۱۱ ۱۶:۴۲:۰۰
| |

رئیس هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان صوت و تصویر:

تقاضای کاذب عامل گرانی لوازم خانگی است/ توانستیم تحریم‌ها علیه ایران را به فرصت تبدیل کنیم/ در چند ماه آینده به یک ثبات در بازار لوازم خانگی خواهیم رسید

سیدعلیرضا موسوی مجد، رئیس هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان صوت و تصویر توضیحاتی پیرامون وضعیت صنعت لوازم خانگی در برنامه زنده تلویزیونی صبحی دیگر شبکه سوم سیما ارائه کرد.

حجم ویدیو: 25.53M | مدت زمان ویدیو: 00:15:25 دانلود ویدیو
کد خبر: 317610
|
۱۳۹۸/۰۴/۱۱ ۱۶:۴۲:۰۰

اعتمادآنلاین| سیدعلیرضا موسوی مجد، رئیس هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان صوت و تصویر درباره وضعیت صنعت لوازم خانگی گفت: متاسفانه در چند وقت اخیر تقاضای کاذبی در بازار ایجاد شد و خیلی از مردم برای خرید اگر نیاز به خرید کالا برای یکسال آینده داشتند، ورود پیدا کردند و این موضوع سبب شد تقاضای خیلی زیادی در بازار شکل گیرد و گرانی لوازم خانگی که شاهدش بودیم در بازار بوجود آمد.

وی افزود: متاسفانه تحریم هایی که اعمال شد، شرایطی برای کشور بوجود آمد که تمام تولیدکنندگان را دچار مشکل کرد که این باعث شد که به هر حال تولیدکننده‌ها خودشان را جمع و جور کنند و بتوانند به هر حال وضعیتشان را سرو سامان دهند و به حالت اولیه خودشان برگردند.

موسوی مجد اضافه کرد: در این چند ماه گذشته شرایط بسیار سختی را تجریه کردیم و توانستیم هر کدام از این واحدهای تولیدی که 3 تا 4 هزار نفر کارگر و پرسنل دارند را دچار مشکل کرد متاسفانه تحریم‌های ظالمانه ای که بوجود آمد باعث شد که سیستم ما برهم ریخته شود.

رئیس هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان صوت و تصویر افزود: در داخل کشور تقاضا خیلی بالا رفت، همیشه در اردیبهشت و فروردین ماه تقاضا برای بازار لوازم خانگی خیلی کم بود و عرضه نیز خیلی کمتر بود ولی اگر نگاهی به آمارهای عرضه واحدهای تولیدی کنیم متوجه می‌شویم که در این مدت خیلی تقاضا زیاد بوده و عرضه محصولات هم بسیار زیاد بوده که متاسفانه جوابگوی بازار نبوده است.

موسوی مجد گفت: بحث تحریم های ظالمانه ای که بر کشور اعمال شد خیلی بازار را دچار مشکل کرد و خیلی از واحدهای تولیدی در این حوزه را زمین گیر کرد. وزارت صمت و وزارت اقتصاد انصافا در این چند ماه گذشته همیشه میزگردهایی تشکیل دادند که به تولیدکنندگان و بازار کمک کنند و خوشبختانه واحدهای تولیدی هم خودشان حرکت کردند. اتفاقی که افتاد توانستیم از تحریم بوجود آمده یک فرصت را مهیا کنیم و یک برند داخلی را رونمایی کنیم و دنبال این هستیم که نیاز کشور برطرف شود.

او اضافه کرد: همه تولیدکنندگان به این سمت و سو رفتند که بتوانند مشکلات را حل کنند و چند ماهی اخلال در کار بوجود آمد و افزایش تقاضا باعث شد که نابسامانی‌هایی در بازار بوجود آمد.

موسوی مجد گفت: خیلی از دلال ها کالاها را خریدند و عرضه نکردند، در خیلی از استان‌ها فروشندگانی بودند که در سال از انجمن یک عدد مشخصی کالا می‌خریدند ولی در سنوات گذشته تو این مدتی که بازار داغ شد، تقاضای چندین برابری از انجمن خواستند که این موضوع نشانگر این است که متقاضی می‌خواهد احتکار کند و یا می‌خواهد از التهاب بازار سو استفاده کند که این تقاضا از جانب برخی از فروشندگان در بازار خودش را نشان داد و باعث شد که مردم دچار مشکل شوند.

رئیس هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان صوت و تصویر عنوان کرد: با توجه به جلساتی که با وزارت صمت و وزارت اقتصاد داشتیم که انصافا هردو وزیر بزرگوار پای کار آمدند و کمک کردند، پیش بینی این هست که در چند ماه آینده شاهد برطرف کردن مشکلات خواهیم شد و به یک ثبات در بازار لوازم خانگی خواهیم رسید.

منبع: صداوسیما

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها