کد خبر: 316862
|
۱۳۹۸/۰۴/۰۹ ۱۲:۳۳:۱۶
| |

سازمان جهانی تجارت بر حمایت گروه 20 از تجارت پایدار تاکید کرد

روبرتو آزودو، رئیس سازمان جهانی تجارت شنبه شب بار دیگر بر حمایت سران «گروه 20» برای ایجاد شرایط پایدار و قابل پیشبینی برای برقرای تجارت و سرمایه گذاری به عنوان یک موتور مهم برای رشد، ایجاد شغل و توسعه پایدار تاکید کرد.

سازمان جهانی تجارت بر حمایت گروه 20 از تجارت پایدار تاکید کرد
کد خبر: 316862
|
۱۳۹۸/۰۴/۰۹ ۱۲:۳۳:۱۶

اعتمادآنلاین| ‌ روبرتو آزودو، رئیس سازمان جهانی تجارت همچنین بر ضرورت حمایت گروه 20 برای ایجاد اصلاحات در سازمان متبوع خود تاکید کرد.

به گزارش وب سایت رسمی سازمان جهانی تجارت، چهاردهمین نشست دو روزه سران جی 20 جمعه (7 تیرماه) با حضور رهبران 19 کشور صنعتی جهان و رییس اتحادیه اروپا با هدف بررسی موضوعاتی مانند «اقتصاد جهانی، تجارت و سرمایه گذاری»، «نوآوری دیجیتال»، «توسعه و توانمند سازی زنان» و «محیط زیست و انرژی» در شهر اوزاکا در غرب ژاپن آغاز بکار کرد.

وی تصریح کرد: ایجاد اصلاحات در سازمان تجارت جهانی سبب بهبود عملکرد این سازمان و حل و فصل اختلافات در این مرکز جهانی خواهد شد.

این در حالیست که سازمان جهانی تجارت پیش از این اعلام کرده بود 20 اقتصاد پیشرفته جهان موسوم به گروه 20 در فاصله اکتبر تا ماه مه 2019 (اواسط فروردین تا اواسط خرداد امسال)، 20 مانع تجاری جدید بوجود آورده اند که ارزش تجارتی آن 339 میلیارد و 900 میلیون دلار برآورد شده است.

بنابر اعلام رسانه های خبری رئیس سازمان جهانی تجارت هفته گذشته در بیانیه‌ای اظهار کرد: «روند ثابتی که از زمان وقوع بحران مالی در حدود یک دهه گذشته تا کنون شاهد بودیم در بیش از یک سال گذشته جای خود را اقدامات محدودکننده تجارت داده است و این مساله سبب افزایش ابهامات، سرمایه گذاری کمتر و رشد ضعیف‌تر تجارت است و ضرورت فوری مدیریت از سوی گروه 20 وجود دارد.»

گروه 20، 85 درصد اقتصاد جهان را در اختیار دارد؛ این گروه شامل آمریکا، اتحادیه اروپا، فرانسه، انگلیس، آلمان، ایتالیا، چین، ژاپن، روسیه، عربستان سعودی، اندونزی، استرالیا، ترکیه، برزیل، آرژانتین، کانادا، هند، کره جنوبی، آفریقای جنوبی و مکزیک است.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها