کد خبر: 316813
|
۱۳۹۸/۰۴/۰۹ ۱۱:۲۰:۰۳
| |

عضو هیئت مدیره مجمع ملی خبرگان کشاورزی:

دلال‌ها گندم کشاورزان را 2 تا 3 هزار تومان می‌خرند

علی خان محمدی، عضو هیئت مدیره مجمع ملی خبرگان کشاورزی عنوان کرد: درحالی دولت نرخ خرید تضمیمی گندم را هزار و 700 تومان تعیین کرده است که این محصول در بازار 2 تا 3 هزار تومان خریداری می‌شود.

دلال‌ها گندم کشاورزان را 2 تا 3 هزار تومان می‌خرند
کد خبر: 316813
|
۱۳۹۸/۰۴/۰۹ ۱۱:۲۰:۰۳

اعتمادآنلاین| علی خان محمدی، عضو هیئت مدیره مجمع ملی خبرگان کشاورزی گفت: با قیمت 1700 تومانی فعلی خرید تضمینی کشاورزان گندم خود را به دولت نمی فروشند که این امر برای امنیت غذایی کشور خطرناک است.

وی افزود: در حالی که مال از ماه های پیش و در زمان تعیین نرخ خرید تضمینی گندم اعلام کردیم که نرخ خرید تضمینی گندم مناسب نیست و باعث نشتی گندم می شود اما حرف ما را قبول نکردند و حالا که میزان خرید گندم توسط دولت کاهش یافته است، خود نگران شده اند.

عضو هیئت مدیره مجمع ملی خبرگان کشاورزی با اشاره به نرخ خرید تضمینی 1700 و 1800 تومانی برای خرید تضمینی گندم معولی و دروم ادامه داد: پیشنهاد مجمع ملی خبرگان گشاورزی برای هر کیلوگرم گندم 2500 تومان بود اما در جلسه ای که با نمایندگان کمیسیون کشاورزی مجلس داشتیم اعلام شد که دولت کمبود بودجه دارند به همین منظور نرخ 2000 تومان را قبول و امضا کردیم اما این نرخ نیز توسط دولت مورد قبول قرار نگرفت.

وی تصریح کرد: در شرایط فعلی گندم کشاورزان در بازار آزاد 2 تا 3 هزار تومان خریداری می شود و این امر باعث شده است که آنها بیشتر محصول خود را در بازار آزاد بفروشند.

خان محمدی گفت: در حال حاضر مجلس نگران کاهش خرید تضمینی گندم است و کمیسیون کشاورزی نیز اذعان کرده که گندم کشاورزان را تا 3 هزار تومان در بازار آزاد خریداریی میشود و به دنبال بردن نرخ خرید تضمینی گندم است.

عضو هیئت مدیره مجمع ملی خبرگان کشاورزی گفت: در شرایط فعلی واسطه ها برای خرید گندم کشاورزان به شدت فعال شده اند و گندم تولید کشاورزان را به قیمت های بالا تری از دولت خریداری می کنند.

شاعری عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی مجلس نیز پیش از این گفته بودکه با ادامه روند خرید تضمینی گندم با نرخ هزار و 700 تومان، دولت برای تامین نیاز به این محصول استراتژیک مجبور به واردات 3 میلیون تن گندم می‌شود.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها